Gå til innhold

Fractal Design Define R2/R3 erfaringstråd


Anbefalte innlegg

De medfølgende viftene vil gå på 1350rpm uten noen form for kontroll så det vil du høre godt ja. Nede på 7-800rpm så er viftene så godt som lydløse. Ang. frontlyset så brukte jeg litt sort el-tape.

 

Edit: Du kan sikkert skru av lyset ved å nappe ut HDD eller PWR-Led fra hovedkortet. (De små kablene fra frontpanelet)

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt mitt R3 i en ukes tid nå. Det er to ting som irriterer meg en del, og begge er relatert til det å ha PC-en på om natten. Jeg har PC-en 78 cm unna hodeenden av senga mi.

 

1. Det blå lyset på powerknappen er virkelig LYST! Det lyser opp hele rommet. Er det mulig å skru av lyset uten å ødelegge noe? Som en nødløsning har jeg lagt en SSD-monteringsbrakett oppå knappen for å blokkere lyset...

 

2. Det bråker! Jeg hadde et gammelt kabinett før dette, og jeg syntes at det bråket, Men R3 bråker ganske mye mer. Jeg har et gammelt grafikkort som har en vifte, men ellers er det bare de to medfølgende kabinettviftene som er i sving. Jeg har ikke tatt i bruk viftekontrolleren. Vil det hjelpe på støyen å justere ned hastigheten på viftene? Jeg har fem HDD-er og to SSD-er, så jeg antar at det genereres noe varme inni der.

 

Anbefaler deg å bruke viftekontrolleren, da får du skrudd ned viftehastighen, varme skal ikke være noe problem siden du ikke gjør noe på pcen om natten :)

Lenke til kommentar

Har Montert viftekontrolleren her og kjøpte samtidig med en fractal 140mm vifte til side panelet. kjører alle på 1/3 hastighet og er utrolig lite lyd som kommer ut av kabinettet!

 

Endte derimot opp med å kjøpe en ny custom kjøler til grafikk kortet da dette lagde for mye lyd.

 

Hadde ett asus DirectCU som allerede har en grei custom kjøler men en Arctic cooling twin turbo II ble investert i.

 

Usannsynlig hvor mye bedre kjøling og hvor still alt ble med den kjøleren.

 

grafikk temp på load stiger ikke over 42 Grader og viftene går da ikke over 24% hastighet.

 

knall kabinett!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med ett 1155 hovedkort med vannkjøling til CPU i dette kabinettet?

Har nå en CM 690 II Advanced og et ASUS P8Z68 deluxe hovedkort, og bakplaten til CPU kjølern passer ikke inn i den utskjærte delen. Ligger halvveis mellom hovedkort og metall. Så må kutte den for å gi plass. Vet noen om denne passer til en slik bakplate til mitt hovedkort?

Lenke til kommentar

Endte opp med at viftene i kabinettet mitt eller viftekontrolleren tok dagen her; åpner døra og ser at viftene snurrer jo pokker meg ikkje mens maskina er i gang. Så eg endte opp med å migrere maskina over til Level 10 GT'en eg hadde liggende.

 

 

Samme skjedde med meg og nesten.

Jeg skrudde viftestyringen helt ned. Så sjekket jeg i kabinettet å der snurret ingen av de 3 viftene jeg har :O

Så skrudde jeg vifterstyreren på fullt og da snurret viftene :S

Merkelige greier :S

Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe et nytt Big Tower kabinett, dette ser ut som en kandidat.

 

Jeg leser en del synes dette støyer en del regner med det er disse stock viftene som bråker som fy. Blir mest sannsynelig å kjøpe noen Noctua vifter i tilegg.

 

Men hvordan opplever dere støy fra GPUen? Kommer ann på gpu seff, men still.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med ett 1155 hovedkort med vannkjøling til CPU i dette kabinettet?

Har nå en CM 690 II Advanced og et ASUS P8Z68 deluxe hovedkort, og bakplaten til CPU kjølern passer ikke inn i den utskjærte delen. Ligger halvveis mellom hovedkort og metall. Så må kutte den for å gi plass. Vet noen om denne passer til en slik bakplate til mitt hovedkort?

 

Dette er en feil som er begrenset til kabinetter fra Cooler Master. Mulig noen andre produsenter også, men det er ihvertfall ikke noe problem med R3.

 

Vurdere å kjøpe et nytt Big Tower kabinett, dette ser ut som en kandidat.

Jeg leser en del synes dette støyer en del regner med det er disse stock viftene som bråker som fy. Blir mest sannsynelig å kjøpe noen Noctua vifter i tilegg.

Men hvordan opplever dere støy fra GPUen? Kommer ann på gpu seff, men still.

 

De medfølgende viftene surrer på maks 1350rpm så de vil jo høres. Kvaliteten på viftene er heller ikke helt på topp, men de duger fint til kabinettvifter og @ 8-900rpm er de så godt som lydløse. Sidedøren er jo lydisolert så en støyende GPU vil ikke høres like godt i dette kabinettet kontra et som ikke er isolert, for å si det sånn ;) Det kan også være en god idé å ikke fjerne den lydisolerende platen som sitter i vifteåpningen på sidedøren hvis du har et støyende skjermkort.

Lenke til kommentar

Synes viftene som kommer med er helt akseptable. Du må bruke en god del på PSU for at den ikke skal bråke mer, dersom du har dem gående på middels turtall. Spøprs jo hvor mye varme som genereres i kabinettet ditt da. En fordel med skjermkort som blåser varmluften ut hvis du skal bruke den til spull/CUDA e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...