Gå til innhold

Beste diablo 2 "kloner"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også prøvd nethack, og det er kraftig overhypet av en del, interfacet er (selv for å være såpass simpelt) mildt sagt håpløst vanskelig.

Bare det å gå et skritt i feil retning kan ta livet av deg uten forvarsel, det er IKKE god gameplay.

Blant annet en av grunnene jeg ikke likte det.

Lenke til kommentar

Hellgate London singleplayer er konge. Mye av de samme ideene som gjorde Diablo 2 bra, er også med her.. Men du slepper å gråte pga dårlig grafikk, siden spillet er ganske nytt.

 

Forøvrig er det laget av noen av de samme folkene som var med å utviklet Diablo 2. Synd hvordan det gikk mot slutten, leste den siste bloggen til han utvikleren der som jeg ikke husker navnet på. Ganske triste saker.

 

 

PS: Ikke installer patchene, da disse patchene gjør klassene mindre imba, og mer balanserte i forhold til lag spill. Men nå skal jo ikke du spille online :)

Lenke til kommentar

Noe av det som jeg liker best med diablo 2 er looting systemet.

Hvordan fungerer dette i HGL? Og av de videoene jeg sjekket så det vel egentlig litt mer ut som Elder Scrolls eller noe slikt enn en Diablo 2 klone, men for all del.

Om det har godt med items og klasser ect. så er det jo verdt ett forsøk.

 

Er det mulig å få alt i single player delen som man kan få i online delen?

Lenke til kommentar

Er samme loot greier i HGL. Er også "slots" og en "Horadric cube" greie, faktisk så er det mer muligheter i HGL for å modifisere items.

 

Er en del klasser ja, 6 forskjellige.

 

Om det er mulig å få alt i singel player som i online vet jeg ikke. Er ikke mulig å spille online lenger uansett.

 

Er ikke noe TES dette. Når du spiller det en stund, vil du fort oppdage at det er svært likt Diablo. Som jeg nevnte, den er mer som Boarderlands.

 

Nå gleder jeg meg til Hellgate: Resurrection. Håper den gjør det bra.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nethack? :p

Var det rettet mot meg eller er det et spill? :dontgetit:

 

Å herre!

 

Du har virkelig gått glipp av noe.

Å herre, det har jeg virkelig ikke..

 

Prøvd det nå, men aldri mer ;)

 

Grafikkhore?

Blant annet, men syns ikke spillet var bra. Rett og slett.

 

 

Jeg har også prøvd nethack, og det er kraftig overhypet av en del, interfacet er (selv for å være såpass simpelt) mildt sagt håpløst vanskelig.

Bare det å gå et skritt i feil retning kan ta livet av deg uten forvarsel, det er IKKE god gameplay.

 

Dere 2 har virkelig ikke skjønt det.

Lenke til kommentar

Du må gjerne forklare hva som er bra med et spill hvis interface sier at man skal gå i retninger uten å kunne se noenting som helst foran deg, noe som innebærer at du må gjette hvilken vei kartet går, og som innebærer at feller og monstre kan ta livet av deg instant, slik at du må starte på nytt.

Lenke til kommentar

Syns Hellgate London så greit ut, og skal gi det en test.

 

Men 2 ting jeg lurer på:

Er det freeplay/Nonlinear? Som oblivion/diablo 2.

Er det customizing av character, slik som skills, utsende, rustning, våpen etc...

 

Nei, er ikke et åpen verden. Alt er som "instances" og du loader mellom hver. Du vil sikkert få klaustrofobi om du ikke liker slikt. Noen er små, noen er store.

Det meste er ganske innelukket siden du er mye underjorden i subways osv. Personlig liker jeg det.

 

Du plukker opp quests, og dreper/looter. Standard ARPG stil.

 

Customizing fins, men det er ikke så avansert. Ansikt, hår, hud, kropp, kjønn.

 

Det er et skills tree, ala Diablo. Standard 7 slots, hjelm, chest, legs, gloves, shoes, weapons (du kan ha 3stk å veksle mellom), og belte.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Du må gjerne forklare hva som er bra med et spill hvis interface sier at man skal gå i retninger uten å kunne se noenting som helst foran deg, noe som innebærer at du må gjette hvilken vei kartet går, og som innebærer at feller og monstre kan ta livet av deg instant, slik at du må starte på nytt.

 

 

Rare setninger du skriver, men ja, alle roguelikes er det instant deaths, og noe man lærer av til neste spill-through. No save games for you!

 

Uansett du har testa nethack i 5 minutter og forkaster det.

 

nethack/adom/angband har vært spilt siden (spill)tidenes morgen, og blir viderutviklet den dag i dag. Jeg har aldri hatt det så moro i spill, som jeg har hatt i disse 3, og andre roguelikes.

 

Så ja dere har virkelig gått glipp av noe.

 

Skaperen av Diablo sa jo at inspirasjonen kom fra nethack. (står bl.a. i wiki'n om Nethack)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener den ene blizzard-ansatte som laget diablo? :roll:

 

Nethack har mange skikkelig dårlige ting, som gjør det totalt uinteresant siden det finnes så mange bedre alternativer.

 

Eller enkelte synes sikkert det er ufattelig festlig å gjette retning på måfå, og å begynne på nytt etter et par timer når de unstant dør, men da finnes det andre ting som fanger mer.

 

Et spill er ikke bra fordi det har blitt spillt lenge.

Lenke til kommentar

Ja, har bestilt HGL nå og håper på det beste :D Virker jo bra om det er samme looting system og diablo 2 aktig med 6 forskjellige klasser. Da har jeg iallefall noe å bryne meg på.

 

Holdt ikke mål med torchlights 3 klasser som delte alt for mange av de samme talentene i tillegg. Uff. Og mod's til spillet er jo stort sett bare fiksing av bugs som burde vært unnlatt i selve spillet ,slik som loot-cluster teksten og hvis pet dør ect.

Lenke til kommentar

Finn.no så "bestilt" var vel ikke helt rette ordspråket.

Kosta bare 60,- porto inkludert.

 

 

Hvis det er ett spill jeg vil like pleier jeg ikke gå for demoen først. Noen demoer er såpass rippet og mange velger jo og fjerne en hel haug med funksjoner som hadde gjort spillet bedre. Og derfor viser spillet frem fra en dårligere side.

 

Så ja, har vært borti mange skrotete demoer opp igjennom tidene.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Ikke et action rpg, men Age of Conan er fallt i smak hos meg når det kom til levelingen. I forhold til Diablo2 så hadde det dårligere loot og bedre kampsystem og ca like bra character building. Hadde helt dilla de 2-3 første månedene jeg hadde spillet. Nå er det lagt til nok nye områder osv til at man fort har 4-500 timer gameplay før man enten må begynne med PvP eller raiding (eller starte en alt).

 

AoC med expansion og 30 dagers playtime koster 205kr

https://prisguiden.no/produkt/112903

 

3 måneders ekstra gametime koster 3x15€-20% = 288kr

 

Problemet er jo selvfølgelig hvis man blir hekta da, da koster et års abo 12*15€-45% = 792kr

 

Det er også verdt å merke seg at man nok burde ha en rimelig bra PC. 4gb ram og windows 7 er å anbefale. Til gjengjeld så ser det jævelig bra ut. ;)

Lenke til kommentar

Hadde heller reinstallert Diablo II enn å spille AoC.

Diablo2 er et bedre arpg enn aoc, men her var det snakk om alternativer til D2. ;)

 

Det som gjør at AoC i det hele tatt blir nevnt av meg er at i visse områder så sloss man mot mange monstre samtidig og dermed får mer fealingen av å spille et ARPG enn et MMO.

 

Hadde det skikkelig morsomt i Death Masters camp med Necromanceren min med å nuke mobs kontinuerlig i nesten 30 min. Var sprøtt hvor lenge jeg klarte å holde det gående. :)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...