Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved innstalering!


Anbefalte innlegg

Har brukt en pirat versjon av windows 7, nå har jeg fått beskjed om at den ikke er genuine! Så jeg prøvde å innstalere XP og Vista! Men når jeg skal innstalere disse os'ene får jeg blåskjerm! HVA SKAL JEG GJØRE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en smule merkelig så vidt jeg vet, men det du kan prøve er å formatere harddiskene gjennom Win7 installasjonsdisken for så å sette inn xp eller vista disken. Det hadde vært greit å vite når du får blåskjerm og litt mer info om pc'en din.

Lenke til kommentar

hmm, hele skjermen blå? Merkelig, har aldri hørt om det...

Vanlig vis kommer det en litt skrift som forteller deg hva som er galt.

 

Uansett best å holde seg unne piratos, ingenting imot pirater personling, men os er for mye, du har ingen ide hva som er endret, og selv om du får det fra noen du kjenner har det nok fra noen andre. alt i alt er det usansynlig mye mer risky enn et piratprogram/spill, så hold deg unna. kjør linux om du ikke har råd til windows, mye bedre enn piratos.

 

Vel, der ifra, har du tilgang på en annen maskin?

Ta isåfall det du skal bruke som systemdisk og koble den til andre maskinen, formater den og sett den tilbake, ha kun den og 1x cd/dvd rom koblet til, ingen andre disker.

Start med vista cd og installer som vanlig, skal fungere.

Om ikke så noter ned det som står på bsod, så kanskje vi kan hjelpe...

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dette står på blåskjermen!

 

BAD_POOL_HEADER

bug check code: 0x00000019

Parameter 1: 00000000`00000003

Parameter 2: fffff800`02e1ecd0

Parameter 3: fffff800`02e1dfd0

caused by driver: tcpip.sys

caused by adress: tcpip.sys+582a7

 

Er linux noe bra hvis man spiller osv? mw2, css, bf osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sannsynlig feil i nettverksdriver. Prøv uten nettverkskabel i maskina.

 

Kjør "ny" installasjon med formatering av disk(ene) slik at du unngår at XP/Vista install plukker drivere fra Win7 installasjonen.

Lenke til kommentar

Hold deg langt unna pirat OS. Det er alltid noe tull med det. Enten er det noe som mangler, eller noe som ikke skulle vært der i det hele tatt.

Last ned linux eller kjøp en windows lisens.

 

Du kan nå alltids formatere via en annen maskin. Så instalere xp og vista.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Hey!

 

Har du ett trådløst nettverkskort i maskinen? Fra Netgear?

Dersom svar ja/ja eller ja/nei, ta ut dette fra maskinen og prøv på nytt.

 

Siden du sier at dette er ved installering av OS så antar jeg at du ikke har noe OS på disken å kunne ta en safe-boot inn i.

 

En annen ting som kan sjekkes ut (er ikke sikker på om dette er en option for HP maskiner dog), men i BIOS så har du ett valg som sier om harddisken skal være "Compatible" eller "Enhanced" modus. Enhanced modus kan forårsake en del kødd og bluescreen ved installasjoner (har opplevd det en del ganger selv), så sett denne til Compatible og prøv igjen.

 

.

Endret av Banzai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...