Gå til innhold

Stilrent, stille kabinett, maks 700kr


Anbefalte innlegg

Ja, da er jeg, eller min bror på jakt etter nytt kabinett.

 

Så dere data eksperter her på forumet.

 

Hva er det aller beste kabinettet til en maks pris på 700kr?

Billigere jo bedre.

Kriterier:

Helst noe stilrent sånt som dem to jeg har linket til.

Helst ikke høre ut som et jetfly, men viss prisen er avgjørende pga den gode ytelsen så greit.

 

Har kikket litt på disse to, men jeg vet ikke om disse er dem beste.

Link 1:

https://prisguiden.no/produkt/93171

Link 2:

https://prisguiden.no/produkt/119522

 

Å tusen takk for alle svar.

mvh

<---

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke uttale meg om det er det beste kabinettet, men jeg er i hvertfal meget nøgd med mitt Fractal Design Define R2. Kan anbefales dersom du trenger plass til en del disker og er ikke stygt å se på. Bråker gjør det heller ikke, og prisen er slik at jeg synes du får mye for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei

Begge er veldig greie kabinett, selv liker jeg Antec kabinettet best, men det har kun støtte for m-atx hovedkort, mot atx som Fractal har støtte for.

Med andre ord så har du ikke så mye og velge mellom vist du har et atx hovedkort fra før.

Ellers så kan jeg vel nevne at Antec kabinettetene har støtte for de lengste skjermkortene vist du tar ut det ene harddiskburet, som under:

mpizzi771250910612IMG_0776-JPG.jpg

 

Men ja, hadde vært lettere og bestemme hva som er det beste valget vist du sier litt om det hardware du har.

Lenke til kommentar

har et m-atx hk.

med en athlon x2 cpu på 3ghz.

CPU kjøler: Coolit domino advance liquid cooling.

Skjermkort: HD4850

 

Dette har hardwaren, gammel? ja jeg vet:P Men er bror min å han er ikke helt oppdatert på pc fronten. Han er fornøyd så lenge han klarer å dra alle spill, om det så er på low.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Med de speccsa hadde jeg gått for Antec P180 Mini, vist han ikke har altfor mange disker.

 

Jeg vett du ikke måtte velge en av de 2, men jeg syns selv det er 2 veldig greie kabinett.

Andre alternativer er:

https://prisguiden.no/produkt/94033 - Vil tro den har litt bedre kjøling, men støyer nok litt mer.. BILLIG!

https://prisguiden.no/produkt/103271 - Litt billigere kabinett igjen, også med støydemping og et relativt stilrent, største minuset er at PSU går i toppen av kabinettet.

 

Er egentlig liten forskjell på alle disse kabinettene. Velg det han liker best, får et helt ok kabinett uansett.

Lenke til kommentar

Skrev litt om disse i et annet innlegg for litt siden så da blir det copy/paste :thumbup:

 

Har begge disse i hus og kan anbefale begge.

 

Fractal design r2:

 

+ tykke støydempingsmatter

+ 2 stk stillegående 120mm vifter (hvertfall på lav rpm)

+ enkel viftekontroller medfølger

+ veldig nøytralt design

+ smarte kabelløsninger

+ mange vifteplasser

+ mange hdd plasser

+ plass til store skjermkort og atx hk

+ md riktig vifter/hastighet så er dte meget stillegående.

 

- litt tynnt materiale og dermed utsatt for vibrasjoner. (nå skal det sies at jeg har en gammel 7200rpm hdd som kanskje vibrerer mer enn de nye. Jeg løste dette med å bruke noen små antivibrasjons gummiknotter fra Antec p180 mini)

 

- litt dårlig antivibrasjonsløsning til hdd (er sikkert ikke noe problem med en moderne harddisk.)

 

- kvalitetsfølelse ikke helt på topp (men helt grei)

Antec p180 mini

 

+ god 200mm vifte i toppen

+ god kvalitetsfølelse

+ grei støyisolering

+ ikke utsatt for vibrasjoner

+ kult og relativt nøytralt design

+ fin størelse (ikke så dypt som r2)

+ Viftestyring til medfølgende vifter

 

- 120mm viften støyer litt (jeg har koblet ut denne da 200mm viften kjøler veldig godt) Du må ha relativt støysake komponenter for å merke dette og.

 

- kun M-Atx

 

- Store skjermkort (de større enn 5770 tenker jeg) krever fjerning av hdd plasser(kun 1 skrue) og da gjenstår det 3 stk hdd plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...