Gå til innhold

Er det mye kø fra Smestadkrysset til sinsenkrysset i rushen?


aXXo

Anbefalte innlegg

Ja, som emnetittelen sier, er det mye kø på denne strekningen i rush tiden? Ville det heller lønt seg å kjøre igjennom majorstuen, forbi ullevål sykehus og opp mailundveien for så å kjøre igjennom sinsen krysset og ut på trondheimsveien?

 

For de som lurer så skal jeg flytte til smestad og til kalbakken på jobb!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vidarkri sier er riktig. Det jeg hadde gjort hvis jeg var der, var å dra hjemmefra mellom 07:15 og 07:30 (antar at du jobber 8-4). Kjør Ring 3 til Sinsenkrysset og ta mot Riksvei 4/Trondheimsveien. Kjør deretter til Kalbakken. Hjemover kjører du samme veien, da det ikke er så mye rush den veien på ettermiddagen.

 

Jeg bor ikke så langt fra Smestad, og i en periode kjørte jeg mye til Grorud. Kjørte da omtrent samme vei som deg, bare at jeg kommer inn på Ring 3 ved Gaustad, rett før bomringen. Rakk det alltid når jeg dro ca hjemme fra litt før halv 8.

 

Hvis du opplever at du kommer for seint, kan du bare dra 5 minutter før. Det meste av kø bygger seg opp rundt halv 8.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen snarveier, men om du nevner litt mer nøyaktig området du bor i, kan jeg helt sikkert peke ut et par alternative ruter som er litt lengre, tar like lang tid som å stå og stange i rushen, men hvor du til gjengjeld stort sett er i bevegelse.

 

Men de få gangene jeg har endt opp på Ring 3 vest-øst om morran, har vel erfaringen min vært at det ikke tetter seg ordentlig før Tåsen-tunellen, og at det generelt er litt tregere å skulle kjøre øst-vest. Sinsenkrysset er en flaskehals der det svært sjelden flyter godt, mange kreative og umotiverte feltskifter ute og går der på dagtid...

Lenke til kommentar

Takk, takk folkens:) Jeg skal fra smestad barne/ungdomsskole til kalbakken. Er enig med TøsMan at det er bedre å kjøre omveier å være i bevegelse enn å stå bom stille i køen. Begynner 8-4 og 9 til 5 annenhver uke. Vet ikke om det er best å kjøre Ring 3 eller igjennom byen jeg? Skal jo UT av byen, og de fleste skal jo inn, så bør jo ikke være så mye kø. Fra sinsenkrysset til kalbakken (Trondheimsveien) vet jeg at det ikke er noe kø i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Takk, takk folkens:) Jeg skal fra smestad barne/ungdomsskole til kalbakken. Er enig med TøsMan at det er bedre å kjøre omveier å være i bevegelse enn å stå bom stille i køen. Begynner 8-4 og 9 til 5 annenhver uke. Vet ikke om det er best å kjøre Ring 3 eller igjennom byen jeg? Skal jo UT av byen, og de fleste skal jo inn, så bør jo ikke være så mye kø. Fra sinsenkrysset til kalbakken (Trondheimsveien) vet jeg at det ikke er noe kø i det hele tatt.

 

Kjør ring 3. Gjennom byen vil du komme i kø foran hvert lyskryss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...