Gå til innhold

BK: Helt uvitende


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å legge fra meg alt eksamen-hysteriet, for å forevige de nydelige stormskyene som har vært i dag. Håper dere liker det. :)

 

Canon ef 17-40 F/4 @ f/18

1/30

ISO 100

Canon 5d

 

post-161157-1274797626,608_thumb.jpg

 

EDIT: ny versjon, m/forbedret etterarbeid med tanke på overgang

 

post-161157-1274805307,9253_thumb.jpg

 

EDIT: ny versjon, som er ørlite rett opp.

Endret av heggstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pent ja! Meeget sådan :thumbup:

 

Eneste som kanskje -for min del- er å si i negativ retning er at på venstre siden, i skogkanten kan det virke som om der er en halo av noe slag.

Og bildet virker for meg ørlite skjevt mot høyre..

 

Vet ikke om det bare oppleves sånn pga stort flertall av kamskjell i høyre side og det derfor blir litt tungt der, men må påpeke det.

 

f/18 ja, merker ikke noe til diffraksjon/uskarphet i bildet jeg.

Herlig vidvinkelbruk!

 

 

Hadde du "laget" denne forgrunnen ville du fått mye kudos (heey, er det lov å si?) fra meg iallefall!

 

Kom litt ut av tellingen mht skjell :!:

 

 

Flott bilde!

Lenke til kommentar

Tusen takk for nye kommentarer! :)

 

Joda, Larsenio, det ble nok en liten halo på venstre side, da det ble noe kluss med redigeringa. Men skal prøve å få fikset det. Dessuten ser jeg at bildet kan virke litt tung på høyre side, men ser også det kan bli blitt vanskelig å få forbedret det så mye i ettertid. Kanskje en crop kunne gjort seg?

 

Ageurk: Ja, jeg tok også en versjon i landskapsformat, men synes helt ærlig at den ble dårligere, i og med at det på siden ikke hadde så mye å bidra med. Men jeg kan se på det litt senere, og komme med den ny versjon om en stund. :)

Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for fin fin kritikk! :)

 

Bildet er, som mange sier, litt tungt på høyre side. Jeg vet ikke om det kan være en av grunnene til at du føler at bildet er skjevt. Likevel har jeg rettet på det, og legger dermed ut en ny versjon. Og jeg hadde blitt veldig glad om noen kunne sagt om det ble noe bedre! :)

 

Dessuten så ser jeg at du klager over blåstikk. Dette er tilfelle, i alle fall på himmelen, da jeg kan ha kommet til å fremheve blåfargene i himmelen litt kraftig. Forgrunnen tror jeg likevel ikke skal være så veldig hardt rammet av det samme..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...