Gå til innhold

Beste måte å bli kvitt for stor mage


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hva som er den desidert beste/mest effektive måten å bli kvitt fett rundt magen på. Har alltid vært litt lubben rundt magen og ellers helt normal på resten av kroppen. Jeg har nå kommet i 30 åra og har sett meg litt lei på denne magen som henger der, og ønsker nå å gjøre noe med det. Vet ikke om dette var rett forum å poste i men legger det her i stedet for å dobbeltposte. Så alle tips/triks mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg lurer på hva som er den desidert beste/mest effektive måten å bli kvitt fett rundt magen på. Har alltid vært litt lubben rundt magen og ellers helt normal på resten av kroppen. Jeg har nå kommet i 30 åra og har sett meg litt lei på denne magen som henger der, og ønsker nå å gjøre noe med det. Vet ikke om dette var rett forum å poste i men legger det her i stedet for å dobbeltposte. Så alle tips/triks mottas med takk :)

 

Begynn å spis mindre, eller enda bedre; spis oftere og mindre hver dag. 6 måltid om dagen er vel det optimale. Dette sammen med jogging med 4x4 intervaller og gjerne styrketrening for å bygge opp magemusklene samtidig som du fjerner fettet som holder dem inne :p

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Det er som oftest ikke farten som har noe å si for forbrenningen, men selve distansen.

 

Jogger du 3000m på 10 min eller 20 min så forbrenner du ikke noe særlig mer ved det ene enn det andre.

 

Mitt personlige tips er å spise mindre, spise sunnere, trene kardio og ikke minst trene styrke.

Et solid treningsprogram med tunge vekter vil få litt fart på forbrenningen. Jo tyngre du løfter, jo mer kalorier trengs det for å klare løftet.

Da anbefaler jeg ihvertfall noen gode baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress, pulldowns, roing ol. Med disse så trener du de store musklene som beina, magen, rompen, rygg, bryst osvosv samtidig som du trener flere mindre muskler som armene, skuldre.. you name it.

 

 

Lykke til :)

Nyttig link: http://stronglifts.com

Solid treningsprogram, helt totalt ferdigsnekkret og godt forklart.

 

For all del, begynn rolig og øk intensiteten og vektene etterhvert. Begynner du for brått så vil du ikke bare fort miste motivasjonen, men teknikken vil ikke være helt inne. Teknikk først og fremst for sunn og god trening videre.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...