Gå til innhold

Hva synes dere om min vokal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres helt ærlig ut som noen kveler deg når du synger, vist du skjønner ^^ Du må sleppe mye mere pust. Du legger alt for mye vekt på stemmen. Du må øve på puste teknikk. Du kan finne diverse steder på nette hvor sangere har laget ting du kan øve på.

Eller rett og slett begynne hos pedagog.

 

Men stemmen din har potensial. Så bør du velge rett sjanger. Titanic føler jeg liksom ikke er helt stemmen din, og den sjangeren du er på jakt etter og synge.

 

Vist ikke stemmen din bare er sånn da? At du har så mørk og grov stemme. Da er det ikke mye å få gjort. Men vist så kan du øve litt på litt teknikker, og legge ut en ny sang når du føler.:)

 

Spennende for meg også og høre. Fordi jeg liker egentlig stemmen din. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, beste svaret hittil :) men joda, stemmen min har blitt sånn, den er veldig grov, passer best til rock.. men det er jo den sjangeren jeg liker best :) når du sier det så kan jeg tenke meg at jeg sperrer mye inne. skal se på noen tips på nettet :) er ikke pedagog veldig dyrt? og hvor mange timer vil det ta før jeg vil merke forskjell? er 15 år, har skole og 2 jobeer, pluss at jeg skal ha litt fritid innimellom, hehe..

Lenke til kommentar

yo!

 

Hyggelig at du satte pris på kommentaren min da :)

 

Jeg kan heller ikke synge, men har vurdert sang pedagog. Pris vet jeg ikke, men jeg trur det er veldig dyrt.

Men nå finnes det andre alternativer som kor og sang skole osv.

Her i bygda har vi en egen sang skole på en måte. Da ikke egen pedagog, samt mye billigere.

 

Men er en del flinke på youtube også, som du kan lære av.

Er en del som lærer puste teknikk osv. Er egentlig bare og øve og øve :) Pleier og synge litt jeg også. Da starter jeg så klart regel med og varme opp stemmen, øve litt på teknikk og prøver og holde toner osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Sånn, smårusk er det, men har ikek øvd ræva av meg heller akkurat :) beklager at filene blir så store, bare blir sånn uten at jeg har noen klok forklaring....

 

Ikke avskriv råd som det der som "smårusk", engelskuttale har veldig mye å si om man skal synge på engelsk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Sånn, smårusk er det, men har ikek øvd ræva av meg heller akkurat :) beklager at filene blir så store, bare blir sånn uten at jeg har noen klok forklaring....

 

Ikke avskriv råd som det der som "smårusk", engelskuttale har veldig mye å si om man skal synge på engelsk.

Lenke til kommentar

det var på ingen måte avskrivning av råd, det var det at jeg ikke hadde øvd så mye på sangen. og at gitarspillingen ikke var helt bra til tider, og at jeg ikek var helt sikker på hvordan sangen gikk på absolutt alle partier :) når jeg søker råd hos dere vil jeg selvfølgelig ikke ignorere det dere kommer med, det ville jo vært bortkastet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...