Gå til innhold

Android 2.2 Presentasjon! Apple got burned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe bra konferanse. Android ser ut til å knuse de meste de kommende årene. Jeg lo godt da han disset apple flere ganger.

 

Jeg er så glad for at android står for åpenhet, imotsetning til et annet merke..

Tenk deg at de selger over 1 million unites pr. tiende dag! HTC Evo 4G vil selge bra i statene.

Lenke til kommentar

Laget meg en bruker bare for å kommentere denne! Apple graver seg inn i et hjørne nå, sånn som de styrer. Jeg er så glad at android står for frihet og åpenhet. Min Desire er myyye bedre en min forrige 3gs. Takk gud.

 

Flott fremføring av 2.2 med noen bra stikk mot apple.

Takk for bildet og;)

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Laget meg en bruker bare for å kommentere denne! Apple graver seg inn i et hjørne nå, sånn som de styrer. Jeg er så glad at android står for frihet og åpenhet. Min Desire er myyye bedre en min forrige 3gs. Takk gud.

 

Flott fremføring av 2.2 med noen bra stikk mot apple.

Takk for bildet og;)

 

Tror det er flere og flere som begynner å forstå det nå.

Lenke til kommentar

Laget meg en bruker bare for å kommentere denne! Apple graver seg inn i et hjørne nå, sånn som de styrer. Jeg er så glad at android står for frihet og åpenhet. Min Desire er myyye bedre en min forrige 3gs. Takk gud.

 

Flott fremføring av 2.2 med noen bra stikk mot apple.

Takk for bildet og;)

 

Tror det er flere og flere som begynner å forstå det nå.

Jeg har definitivt våknet opp og sett helheten bak iPhone / iPhone OS.

 

Og vil du se hva jeg har funnet ut?, ok, sjekk de siste 2 kommentarene i fra meg (Tom-Helge) her: LINK. Er bare å søke etter navnet mitt i nettleseren så finner du mine svar med en gang.

Lenke til kommentar

Laget meg en bruker bare for å kommentere denne! Apple graver seg inn i et hjørne nå, sånn som de styrer. Jeg er så glad at android står for frihet og åpenhet. Min Desire er myyye bedre en min forrige 3gs. Takk gud.

 

Flott fremføring av 2.2 med noen bra stikk mot apple.

Takk for bildet og;)

 

Tror det er flere og flere som begynner å forstå det nå.

Jeg har definitivt våknet opp og sett helheten bak iPhone / iPhone OS.

 

Og vil du se hva jeg har funnet ut?, ok, sjekk de siste 2 kommentarene i fra meg (Tom-Helge) her: LINK. Er bare å søke etter navnet mitt i nettleseren så finner du mine svar med en gang.

 

Han svarer ikke tilbake i innlegget nei.

Lenke til kommentar

Selv om Flash-støtten i Android 2.2 ikke er helt ferdigutviklet lover ikke dette bra.

 

Stemmer det du sier. Dagens mobiler er ikke sterke nok til å kjøre flash rent og fint. Et stk flashobjekt går veldig smooth i android 2.2 med nexus one. Men gå på en addr med 5stk flashcontents. Da vil du oppleve lagging når du navigerer deg nedover siden.

Lenke til kommentar

Ganske ironisk at Google i denne keynoten bruker mye energi på å prate nedlatende om Apple, om hvor lukket systemet deres er og deres avhold fra Flash. Her snakker vi om det samme Google som støtter den lukkede standarden Flash og om samme Apple som støtter den åpne standarden HTML5.

 

Dobbeltmoralen lenge leve.

 

At de i det hele bruker så mye energi på en konkurrent under det som skal være en stor dag for Android og lanseringen av deres nye OS minner om mindreverdighetskomplekser.

Endret av GTB
Lenke til kommentar

Nå syns jeg tittelen er mat for troll og mye av diskusjonen generelt.

 

Men når det skal sies så har veldig veldig mange nettsider elementer av flash, 75% av all video på nett er i flash osv osv, derfor er det så kjedelig for android brukerne om det hadde vært utelatt. Og bare for å ha sagt det, nettleseren til android støtter også selvfølgelig html5.

Lenke til kommentar

Nå syns jeg tittelen er mat for troll og mye av diskusjonen generelt.

 

Det er den definitivt (mener du forresten at jeg er et troll?), men det er desverre på disse premissene mange av diskusjonene her foregår. Istedenfor å være en kilde for utrolig mye god informasjon (noe det fortsatt er igrunn) er fanboykrigen i ferd med å forsøple både dette og lignende forum til det punktet at det er umulig å lese noe fornuftig utav "diskusjonene".

 

Det ble en liten digresjon. Mitt poeng er at måten Google fronter Flash gjør plattformen mye mer seiglivet enn den strengt tatt burde vært (etter min mening).

Lenke til kommentar

Mulig du misliker flash, men har du noen andre alternativer enn silverlight, det er ikke alle som vil at filmene deres skal kunne nedlastes og da er drm og høy penetrasjon blant brukerne ett godt argument for fortsatt bruk?

La oss heller ikke glemme at Apple vil fortsatt pushe ut quicktimefilmer, som krever nedlasting av quicktime, åpent?

Lenke til kommentar

QuickTime er vel ganske irrelevant når en snakker om mobile plattformer? DRM blir nesten håpløst å snakke om da dette er særdeles lett å omgå både i Flash og Silverlight (var iallefall det tidligere, jeg har ikke undersøkt dette på nyere versjoner, men tviler på mye har forandret seg).

 

Slik Flash er idag forringer den etter min mening webopplevelsen på en mobil enhet snarere enn å forbedre den. At Google velger å satse på Flash er ett helt greit, men slik Flash fremstår i dag er den hverken tilpasset ytelsesmessig eller bruksmessig en mobil plattform.

Endret av GTB
Lenke til kommentar

Google er fan av både HTML5 og flash. Se på keynote dag1. Alle vet at HTML5 vil være det mest populære i fremtiden, MEN frem til da så er flash det beste vi har. Da er det helt greit at google kjører det i et par år på sinde mobilde enheter. Google er garantert i gang med å finne HTML5-løsninger på sine enheter. Bare bak ryggem på Adobe. Høres dette logisk ut?:)

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...