Dark Nemesis Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg har et veldig merkelig problem med modemet/ruteren min. I går ettermiddag sluttet internettforbindelsen å virke. På modemet er det et lys som blinker grønt når internettforbindelsen fungerer. Denne lyser ikke i det hele tatt nå. Men når jeg bytter om til Telenor DHCP (bruker PPPoe elns atm) lyser den grønt, men problemet vedvarer. Innstallere et Telenor-program som skal hjelpe meg å kartlegge disse problemene, og den viste at problemet lå i internettilkoblingen. Men nr jeg så ordentlig etter, viste den at den ikke hadde funnet et modem. Tror dette har noe med at dette programmet er seks år gammelt (jeg innstallerte det i dag i håp om å få løst problemet). Feilmeldingen jeg får fra ruterens side på browseren er "Authentication Failed". Kan gi nærmere beskrivelser hvor det trengs. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1230825-speedtouch-780-wlt-authentication-failed/
janingar Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Tror kanskje det er greiest å ringe Telenor om det. For har vært borti et tilfellet hvor et modem nektet å logge seg på. Da måtte de kjøre en slags konfig hos Telenor for å få det opp å gå igjen. Det har ellers kommet flere versjoner av det programmet Telenorhjelpen vet jeg, men personlig syns jeg det fungerer bedre å logge inn på selve modemet å konfigurere enn å bruke det programmet. Programmet klarer ikke gjøre noe mer enn det du selv kan gjøre inne på modemet. Forøvrig. Når du ber modemet om å koble til med PPPoE, da må du legge inn brukernavn / passord manuelt. Ved å sette det til DHCP vil modemet selv forsøke å hente brukernavn / passord fra serveren. Hvilken instilling modemet skal ha er det Telenor som kan svare på. Det varierer nemlig fra sentral til sentral. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1230825-speedtouch-780-wlt-authentication-failed/#findComment-15690516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå