Gå til innhold

Red Dead Redemption - litt skuffet...


And.rs

Anbefalte innlegg

Først av alt vil jeg bare si at jeg elsket GTA 4. Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet med det spillet. Vil bare si det slik at ikke majoriteten av de som svarer anklager meg som "en av de som hatet GTA". Så til RDR.

 

Det er et godt spill, for all del, men jeg kan ikke skjønne hvordan det får 10/10 over alt. Spillet ser pent ut, det er et fantastisk dyreliv, musikken og lyden generelt er veldig bra og kontrollen kjennes upåklagelig. MEN. Spillet føles utrolig upersonlig. Jeg føler meg som en robot i en ellers levende verden. Jeg har valget mellom å drepe eller å ikke drepe, og der stopper interaktiviteten. Jeg kan nesten ikke snakke med noen, eller gjøre noe som helst som ikke innebærer vold. Ja, jeg kan sette meg å spille poker eller gjøre diverse andre ting, men poenget er at alt føles bare så statisk. Jeg føler Rockstar lovet meg en mer dynamisk verden.

 

I tillegg virker rollespill elementene svært overfladisk, og gir liten motivasjon til å egentlig tenke over handlinger to ganger. Jeg gledet meg til å stoppe et tog og rane alle om bord. Det viste seg å være kjedelig (!). Ingen konsekvenser. Om ikke det var nok fikk jeg ingenting ut av det utenom ca 15 dollar. En ting jeg så frem til var å bruke hest. Jeg så for meg at man hadde en hest over lengre tid, og dermed at det føltes mer "personlig". Men jeg tok feil her også. Uansett hvor du er. Si du er midt ute i ørkenen, mange mil fra sivilisasjonen. Om hesten dør er det bare å plystre, og vips kommer det en ny hest magisk frem.

 

Jeg sier ikke at jeg hater spillet. Jeg kommer til å få mange timer med god underholdning. Men, det er et så utrolig stort potensial her, og mange av spillets elementer føles ut datert. Derfor lurer jeg litt på hvordan det får de toppkarakterene det faktisk får overalt. hadde det kommet for to år siden, så ja jeg ville kanskje gitt det 10/10 selv. Men ettersom jeg føler utviklingen burde kommet lenger, samt at jeg har spilt dette mange ganger før, gir jeg det en 7/10.

 

Er det bare jeg som har hatt for høye forventninger eller er det flere som føler det samme?

Endret av And.rs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RDR har vært under utvikling svært lenge og kommer fra de som skapte denne sjangeren, så det er klart forventningene har vært skyhøye. Personlig elsker jeg dette spillet, men er enig i at det har sine svake sider også. Selv om jeg liker prærien er det ikke å komme utenom at den er litt kjedelig i lengden siden det ikke er noe av interesse der. I GTA har vi jo en hel by stappful av folk, og her har vi en øde prærie. Slossingen her er litt for enkel, siden det bare er å ta dead eye og få headshot hver eneste gang (selv på kaniner, og selv om du er på hesteryggen i fart.)

 

Men hva så? Det er så mye moro å finne her at jeg ikke klarer å bli noe særlig skuffet. Ville ikke gitt det 10/10 selv, men en sterk 8/10 burde være mulig.

Lenke til kommentar

Ja enig i det. Var det ikke snakk om at kartet skulle være større enn det San Andreas var? Mulig det er plassproblemer på discen som hindrer utviklerne I å gjøre dette? De har jo ikke mer kapasitet nå enn da de lagde San Andreas, men veldig mye bedre grafikk som jo tar mye opp plass.

Lenke til kommentar

Syns spillet er helt passe i størrelse, tok meg 12 minutter i full galopp fra escalada til blackwater, det er ikke hele kartet, jeg vil tro fra kanten av mexico opp i fjellet ville være minst 15 minutter om ikke lengre, og det er med warhorse, prøv å gjør det samme med esel

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men sett filmen The Thing med Kurt Russel? Hele greia foregår i Antarktis med is og snø over alt og null tegn til sivilisasjon, men i virkeligheten var det mer enn nok av liv rundt dem. De måtte hele tiden passe på å ha kameraet vendt rett vei for å unngå å få med hus, biler, folk, fjell og så videre. Det er kreativt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...