Gå til innhold

Spill på skjerm 1, desktop på skjerm 2 - funker det ?


hanbjo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et kort spørsmål.

Er det mulig å vise både desctop og et spill i full screen (på hver sin skjerm) samtidig? Altså feks skrivebordet med MSN, spotify osv på skjerm 1 og feks BF:BC2 i full screen på skjerm 2?

 

Syntes det er veldig upraktisk med to skjermer, når jeg bare får brukt den ene skjermen når jeg spiller. Det er foresten to stk BenQ 2410 Eco LED skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så gørr å spille i window mode !

 

Hva er egentlig grunnen til at det er sånn ? :hmm:

Jeg prøver å finne svar på dette. Jeg spiller på ene skjermen og vis jeg skal bytte sang på spotify med den andre skjermen minimeres bare spillet. Noen som har sar på det? eks.et program som løser det eller noe?

Lenke til kommentar

Må nok være i windowed mode. En annen ting en merker raskt er at i mange strategispill og lignende, vil muspekeren forsvinne ut i fra skjermen istedenfor å la deg scrolle den veien (spillet vil likevel bli minimert om en prøver å trykke mens muspekeren er utenfor skjermen med spillet på).

Lenke til kommentar

Fant en enkel løsning:

 

1. start spillet

2. minimer spillet og få det opp i window mode

3. dra spillet litt over på skjerm 2

4. trykk på spill vinduet sånn at det går over i full screnn mode

 

når jeg gjør det åpner spillet seg på skjerm 2, mens jeg fortsatt har skrivebordet mm på skjerm 1.

Lenke til kommentar

Fant en enkel løsning:

 

1. start spillet

2. minimer spillet og få det opp i window mode

3. dra spillet litt over på skjerm 2

4. trykk på spill vinduet sånn at det går over i full screnn mode

 

når jeg gjør det åpner spillet seg på skjerm 2, mens jeg fortsatt har skrivebordet mm på skjerm 1.

Men du har vel fortsatt ikke mulighet til interaktivitet med tingene på skjerm 1 (skrive i msn, endre sang i Spotify etc) mens spillet er i fullskjerm på skjerm 2?

Lenke til kommentar

Det gjelder alle spill som kjører i fullscreen at det legger seg ned om man velger et annet aktivt vindu.

 

Eneste alternativet er at du kjører spillet i Window mode.

 

Anbefaler programmet "UltraMon". Da kan du lage hurtigtaster som flytter det aktive vinduet over på den andre skjermen. jeg har feks "Alt+|", da flytter den vinduene fra skjerm 1 over til neste skjerm osv. Utrolig nyttig.

 

Ellers så kan du jo kjøpe enda en skjerm så få sikkelig ingame feeling når du spiller. Hehe

29May_Saturday_s2v2q-thumbnail.jpg.(Skryte..)

 

Men sjekk ut Ultramon. Du får mange nye muligheter om du har 2 eller flere skjermer da. ;)

 

Edit: Om jeg ikke husker fryktelig galt, så kan du 'swappe' mellom Fullscreen og Windowmode i BC2 med Alt+Enter.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg spiller på ene skjermen og vis jeg skal bytte sang på spotify med den andre skjermen minimeres bare spillet. Noen som har sar på det? eks.et program som løser det eller noe?

Har du skjekket ut Toastify? Der kan du endre sanger osv med noen tastekombinasjoner. Har brukt det selv når jeg spiller. Bare på den bærbare dog, pga jeg har media-taster på mitt G15 tastatur til den stasjonære maskinen! :love: Forresten, har du G15 kan du bruke S15.exe for å se hvilken sang som spille, på LCD skjermen på tastaturet! :new_woot: Du finner programmene ved et kjapt søk på Google. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du først skulle bumpe en gammal tråd, kan jeg sikkert lage en "App" til G19 tastatur om man vil vise sang etc der.

 

Håper flere spillutvikler går i Blizzard sitt fotspot som dem gjorde med Starcraft 2.

At man kunne kjøre spillet i "Fullscreen Windowmode". Altså det blir som om du kjører det i window mode, men at det ikke er noe ramme rundt.

 

Da får man samme feeling som man kjører i fullscreen, + at man kan alt+tabe uten at PCen må bruke 103 dager på å minimere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Vis du deaktiverer windows aero / kjører med win 95 theme så vil du kunne ha bilde på den andre skjermen mens du spiller ett fullscreen spill på den ene :)

Dog så kan du ikke gå over til den andre skjermen uten at spillet minimerer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...