Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Inngrodd tånegl, noen råd?


Lennz

Anbefalte innlegg

Hei, som dere skjønner så har tåneglen på stortåa mi blitt inngrodd, det svir og gjør fryktelig vond bare jeg kommer borti ting med tåa!

 

Vasker foten i grønnsåpe ganske ofte, men synes ikke effekten er altfor stor, noen råd eller tips om hva som kan hjelpe?

 

Takk for svar

 

Lennz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sitte med foten i grønnsåpevann en time hver dag for å fjerne evt infeksjoner. Men jeg tipper problemet ditt er at neglen presser mot noen nerver og derfor er smertefull. Såvidt meg bekjent så er operasjon det eneste som hjelper mot sånt, men det er kanskje avhengig av hvor langt det har kommet i ditt tilfelle.

 

Problemet ditt blir jo ikke borte av seg selv, grønnsåpe eller ikke.

Ta en tur til legen og få han til å se på det.

Lenke til kommentar

Jeg opererte en inngrodd tånegl selv om det var betennelse og blemme på den. Den ble helt fin. Men først var jeg hos en annen lege som mente det ville "gå seg til". Men den ble bare enda værre. På slutten klarte jeg knapt å gå med foten.

 

Hvordan var det når du opererte da? Kjente ikke noe? Betalte mye?

Lenke til kommentar

Jeg opererte en inngrodd tånegl selv om det var betennelse og blemme på den. Den ble helt fin. Men først var jeg hos en annen lege som mente det ville "gå seg til". Men den ble bare enda værre. På slutten klarte jeg knapt å gå med foten.

 

Hvordan var det når du opererte da? Kjente ikke noe? Betalte mye?

Betaler bare standard egenandel hvis du bruker fastlege. Var fort gjort. Jeg hadde betennelse så bedøvelsen virka veldig dårlig. Kjente ikke at han kutta men hadde en del smerter under og etter operasjonen. Har du ikke noe betennelse og bedøvelsen virker kjenner du absolutt ingenting når han kutter.

 

Legen skrev ut resept på paralgin forte. De gjorde susen. Etter en dag var det mindre vondt enn før jeg opererte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...