Gå til innhold

Dårlig kvalitet med VGA


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte nylig en pc-skjerm, 24" full HD. Så skaffet jeg meg en VGA kabel til x-boxen for å kunne koble denne opp på skjermen. Men jeg opplever at bildekvaliteten blir ganske dårlig, med hakkete linjer og flimring fra lyskilder.

 

Det minner meg mest om pc-spill uten Anti-aliasing, bare kanskje litt verre.. :S

 

Noen som har opplevd det samme. Er dette noe jeg må leve med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt oppløsningen korrekt på Xboxen? Jeg har VGA-kabel til en PC-skjerm og HDMI-kabel til en 46" Samsung og merker ikke forskjell, billedkvaliteten er utmerket uansett.

 

Jeg bruker også VGA på min HDTV og opplever krystallklart bilde omtrent. Mye bedre enn jeg fikk med component i alle fall.

Lenke til kommentar

Har du satt oppløsningen korrekt på Xboxen? Jeg har VGA-kabel til en PC-skjerm og HDMI-kabel til en 46" Samsung og merker ikke forskjell, billedkvaliteten er utmerket uansett.

 

Jeg har testet det på flere oppløsninger. Skjermen støtter 1920x1080, som er det jeg bruker. Alle menyer ingame og på xboxen vises i riktig oppløsning, samme med teksturene i spill. Det er bare tynne linjer og skygger som ikke ser bra ut.

Endret av Philkenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...