Gå til innhold

Hovedopptak 20 juli og barnehageplass... HJELP!


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt høyskole til høsten, og siden jeg er alenemor og trenger barnehageplass søkte jeg om tidlig opptak. Hadde 1 poeng for lite til å bli med, så jeg må vente til hovedopptaket. Er 99% sikker på at jeg kommer inn der.

Men hvordan gjør jeg det nå? Jeg MÅ ha banrehageplass...

Skal studiene bare gå i vasken nå da :cry:

 

Det blir utrolig til stress å bare ha en mnd på seg til å fikse alt med NAV, finne leilighet som passer oss, og finne barnehage/verste fall dagmamma... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at som høgskolesøker kan du søke plass til barnet ditt i studentbarnehagene selvom du ikke har sikker skoleplass. Kommer du ikke, må du si fra deg plassen.

 

Ta kontakt med studentbarnehagene i den byen du skal studere i er mitt beste tips.

 

Du er ikke den eneste som får et h******e pga den korte tiden mellom svar og studiestart. Akkurat som Samordna Opptak tror at alle som skal bli studenter kan bare pakke i den svarte bossekken og stikke fra gutterommet.

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste som får et h******e pga den korte tiden mellom svar og studiestart. Akkurat som Samordna Opptak tror at alle som skal bli studenter kan bare pakke i den svarte bossekken og stikke fra gutterommet.

 

Er jo ikke så mange andre alternativer - enten måtte studiene da startet senere, sånn at eksamen måtte vært i januar-februar, eller så måtte deadline for innsending vært tidligere (sånn at eksamener avlagt i vårhalvåret ikke kunne telle med). Uansett vanskelig å finne et skapelig brukbart alternativ. Men, litt stress er det - dog kan alle søke både bolig og barnehageplass hos samskipnader uten å ha fått plass enda.

Lenke til kommentar

Man har jo tidlig opptak, slik som trådstarter har brukt. Dessverre er det svært begrenset størrelse på den kvota, og dermed må du ha relativt gode karakterer for å komme inn tidlig. Men systemet slik som det er i dag mener jeg er en god avveining mellom negative og positive sider.

Lenke til kommentar

skjønner jo at de sikkert har lagt det opp slik at kabalen skal løses på best mulig måte, men det er bare så kjipt, for jeg trodde jeg skulle ha det klart nå...

 

men jeg var 1 poeng unna å bli med på tidlig opptak.

de som har like bra poengsum som den øvre halvdelen av de som kom inn i fjor blir med der.

 

i år er det færre søkere, flere studieplasser, så jeg regner med jeg kommer inn....

 

må vel bare ta sjansen på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...