Jariz Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Hei! Når jeg prøver å koble min Panasonic TV til min Acer pc med hdmi kabel blir bilde litt feil. Jeg får et klart og tydelig bilde opp, men problemet er at bilde på tv-skjermen er større enn selve skjermen. Dette fører til at f.eks. oppgavelinja så vidt er synlig. Har prøvd å endre oppløsning uten at det har funket. Vet noen hva som er feil?
sedsberg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Skru av overscan i menyene til TV-en. Hva slags TV er det?
Hårek Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Er sticky om dette både i Skjermkort og Skjermer kategoriene. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1212347
Jariz Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Skrevet 16. mai 2010 Men vil dette funke da jeg har Nvidia-skjermkort? Catalyst Control Center er vel ATI om jeg ikke tar feil?
sedsberg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jeg har hatt to Panasonic-TVer selv og på begge måtte jeg inn og skru av overscan på selve TV-en. På den ene var det kun HDMI-1 som fungerte med 1:1 pixel mapping. Edit: Hos meg: Menu - Setup - Other settings - Picture overscan - Off Endret 16. mai 2010 av sedsberg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå