Gå til innhold

eksternt lydkort til gitar


Dudlie

Anbefalte innlegg

hei!

 

Det har sikkert blitt lagd en million sånne emner før, men jeg trenger ihvertfall eksternt lydkort til pcn. Jeg skal bare ha et lydkort der jeg kan koble gitaren rett inn i lydkortet via jackkabel, og så spille inn. Mikrofon trenger jeg ikke. Hva er det billigste og beste?

 

Vil jo selvfølgelig ha bra lyd, men skal bare bruke det til hjemmebruk, så vil helst ikke putte inn mer en 1000kr.

 

Takker for ale svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Perfect, tror jeg går for Toneport UX1. Takker masse!

 

Følger det med software eller? Isåfall, hvis jeg skal "kjøpe" meg et innspillingsprogram, hva burde det være? Kunne vært interresert i å putte på litt fake trommer og sånn.

Lenke til kommentar

Perfect, tror jeg går for Toneport UX1. Takker masse!

 

Følger det med software eller? Isåfall, hvis jeg skal "kjøpe" meg et innspillingsprogram, hva burde det være? Kunne vært interresert i å putte på litt fake trommer og sånn.

Det følger ikke med noe DAW programvare tror jeg (er lenge siden så jeg er ikke 100% sikker). Det som følger med er GearBox programmet som fungerer som gitar/bass amp simulator og "kanalstripe" for mikrofon. Klarte å gjøre noen ganske bra opptak med TonePorten. Faktisk syntes den å låte bedre enn Edirol M-16DX interfacet jeg hadde en stund. Desverre er det ikke noen phantom power på UX1, så om du trenger det må du enten gå opp til UX2 eller en slags preamp å ha imellom, men for vanlige dynamiske mikrofoner fungerer UX1 helt ypperlig.

 

Av DAW programmene kan høres det ut som om CAKEWALK SONAR HOMESTUDIO 7 XL kunne passe for deg. Det er en ganske rimelig programvare som har innebygde trommesett slik du etterlyser. Har ikke brukt Cakewal Sonar selv (bruker Cubase) men har hørt mye bra om det.

Endret av Stjerneskruen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...