Gå til innhold

Har 6mbit linje men får kun maks 550 kb/s ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kommer du frem til 500kb/s ?

Ser du deler på 8 men det er vel ikke snakk om Byte ? Er det ikke Bit ?

 

Han skrev 550kb/s og ikke 550kB/s

 

Så hvis trådstarter har skrevet b istendenfor B så har han ingen ting å klage på angående hastigheten, hvis han faktisk ikke har skrevet feil så må det vel være noe galt ?

 

Edit: Skriveleif...

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Hei,

 

vi har en 6mbit linje.

4 mbit ned, 2 opp.

Men det går aldri raskere (når jeg er aleine på nettet) enn 550 kb/s når jeg laster ned. (Trådløst)

 

Noen som vet hva problemet kan være ?

Innstilling på ruter?

Litt offtopic, men du har ikke 6mbit linje, det funker ikke sånn at du legger sammen opp og ned hastigheten for å finne linjehastigheten. Du har en 4/2 linje, dvs 4mb ned 2 opp...ikke 6.

 

Som flere har nevnt før meg ser det ut som du får minst den hastigheten du skal ha, om ikke mer. Kan nevne at jeg på min 14mb linje(14 ned, ikke 10ned 4 opp eller lignende:P) så får jeg en maks hastighet på 1.3mb/s

 

edit: og takk for en fin nerdevits å dra på neste vors ;)

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Du har ikke en 6mbit linje, du har en 4 ned og 2 opp. forskjell på d :) Skulle du kalle det 6mbits linje så måtte du hatt full duplex med både 6 ned og opp :)

 

Og som tideligere nevnt, 4000 / 8 = 500. Du har den nerlastningshastigheten du skal og mer til.

 

Og til ArneAustenaa: Byte eller bit ? Tror du virkelig trådstarter vet forskjell ?

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Ser jo ut som om at du har høyere hastighet en det du betaler for hvis du har 4mbit.

 

4 mbit / 8 = 500kb/s

 

Hva er dette for noe tull da :no:

 

Får man ikke så mye ned som man betaler for? Hvorfor delte du på 8? :hmm:

 

Det er 8 biter til en byte :)

Lenke til kommentar

Ser jo ut som om at du har høyere hastighet en det du betaler for hvis du har 4mbit.

 

4 mbit / 8 = 500kb/s

 

Hva er dette for noe tull da :no:

 

Får man ikke så mye ned som man betaler for? Hvorfor delte du på 8? :hmm:

 

Det er 8 biter til en byte :)

 

Jepp, viste det :innocent:

Men da lærte jeg hvordan man regner ut den faktiske hastigheten ned :thumbup: Takk :D

Lenke til kommentar

Fort gjort å misforstå, men viss du har 4 Mbit, har du nok det du skal ha ;)

b = bit (1/8 byte)

B = byte (8 bit)

k = kilo (tusen)

M = mega (million)

m = milli (tusendel)

 

Veldig mange skriv mb når dei meiner MB, det blir ganske feil når 1 MB = 8000000000 (8 milliarder) mb ;)

Lenke til kommentar

Veldig mange skriv mb når dei meiner MB, det blir ganske feil når 1 MB = 8000000000 (8 milliarder) mb ;)

8 milliarder millibit ;)

 

Det er litt vanskelig å finne ut hva man egentlig har målt når man blander bits og Bytes.

Begrepene stammer fra den tiden man kunne definere hele tegnsettet med kun 8bits. Da gav det god mening i å beskrive overføringshastighet i tegn pr minutt eller sekund.

 

Det er forøvrig litt morsomt at k=kilo, mens K=kelvin. Det er nok mange som har skrevet KB, uten å ane den egentlig sprøe betydningen (kelvin Byte). Kelvin er som kjent en temperaturskala som starter ved det absolutte nullpunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...