henrikw92 Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe meg en 40 gb ssd disk fra intel til å ha os på. Det jeg lurte på da var om det er mulig å få os over på ssd disken uten at jeg mister alle programfilene? Atm så ligger os på en 500gb hdd med ganske mye spill og programmer i programfiler mappa, vil helst slippe å installere alle programmer og spill på nytt. Spesielt siden jeg ikke har alle spillene tilgjengelige her så jeg kan installere dem. Er dette mulig?? Endret 14. mai 2010 av henrikw92
vidarkri Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Endel spill funker faktisk som standalone innstallasjoner så det kan nok være mulig i noen tilfeller. Programmer derimot vil nok bli mere tuklete da de ofte blander seg mer inn i OS'et. Jeg tror nok at du kommer til å måtte innstallere endel ting på nytt. En annen ting med en så liten SSD er at du nok bør vurdere og flytte target på noen av de store mappene i Mine Dokumenter, muligens også pagingfila.
Hårek Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Det er vanlig å flytte Windows til en annen disk, kalles kloning, speiling, etc. Det finnes en mengde programmer for slikt. Om det er lurt å gjøre på SSD er jeg usikker på. Medmindre du har laget partisjonen med Vista / Win7 tror jeg det vil bli alignment problem som gjør SSD'en treg.
henrikw92 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Skrevet 14. mai 2010 Det er vanlig å flytte Windows til en annen disk, kalles kloning, speiling, etc. Det finnes en mengde programmer for slikt. Om det er lurt å gjøre på SSD er jeg usikker på. Medmindre du har laget partisjonen med Vista / Win7 tror jeg det vil bli alignment problem som gjør SSD'en treg. okok, får heller kopiere over spillmappene til en annen disk og formatere bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå