Gå til innhold

Felles opptak og seleksjon 2010


Anbefalte innlegg

Aj, det er jo kanskje litt verre igjen. Men så lenge du ikke søker flyger godtar de vel laserkorrigering såvidt jeg vet - dersom det er aktuelt for deg? Husk, det er ikke bare for befalsskolen det er relevant å ha godt syn heller.

 

Dersom du har lyst å forsøke igjen altså. FOS er vanvittig moro, men det starter ikke skikkelig før fase 2, og jeg er veldig skuffet for at jeg ikke greide meg gjennom hele FOS i år, befalsskoleplass eller ikke.

 

De hevder like prestasjoner vurderes likt, men skolesjefen innrømte at det var folk som kom videre til fase 2 med dårligere resultater enn meg på styrken (som var det jeg røk på). Kan egentlig ikke kalle det urettferdig heller, jeg har vært der så mange ganger at det skal ikke være noe tvil om hva som kreves.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retester er kun for dem som ikke består første gang. Dersom de likevel kommer videre, retestes de i det de stryker på (stryker man på styrke, tar man hele styrketesten på nytt).

 

Vel, det ble et kortere opphold på meg i år enn jeg hadde håpet på.

 

Jaja, jeg tilegnet meg ihvertfall nyttig lærdom: hvor mange ganger man kan feile befalsskoleopptak før de gir deg beskjed om at de vil la være å kalle deg inn hvis du søker flere ganger.

 

Hvor mange ganger har du vært der da?

Kanskje jeg skal søke noe neste år, men er vel lite vits siden jeg ikke ble tjenestedyktig på sesjon. Da kommer man garantert ikke med. Jeg søkte forresten flyskolen. Kom med til del 1 og gjennomførte papirtestene (flygeskoleopptaket er annerledes, hvor del 1 er papirtester i ulike ting og del 2, fysiske tester osv), men fikk beskjed om at jeg ikke hadde bestått kravene og ikke kom videre til del 2. Egentlig skulle jeg aldri ha blitt kalt inn grunnet min tjenestestatus hehe.

Lenke til kommentar

Har vært der en gang for mye.

 

Vi hadde en på puljen vår på FOS 08 som i utgangspunktet ikke var tjenestedyktig. Han kom med til felten, så han må ha bestått fase 1. Han fikk ikke skoleplass, men jeg mener det var fordi han trakk seg. Aner ikke om han hadde hatt mulighet til å bestå, men jeg tviler egentlig på at de ville brydd seg med å kalle inn tjenesteudyktige til FOS dersom det var automatikk i at de røk ut på nettopp dette.

Lenke til kommentar

Det var litt ironisk ment siden det neppe finnes et fasitsvar på det, men jeg har vært der fem ganger nå (ikke over fem år, men fem opptak inkludert et par vinteropptak til UB).

 

Men klart, om du prøver det samme hver gang og ryker på det samme hver gang kan det hende du blir "utestengt" tidligere. Jeg har prøvd meg på litt forskjellig, og røket på litt ulike ting. De siste to gangene har det imidlertid vært styrken, og jeg burde vite bedre enn å stille to år på rad uten å klare styrkekravene.

 

Imidlertid gjaldt beskjeden jeg fikk kun FTBS og LBSK. Det ble ikke sagt noe om hæren, sjøforsvaret eller heimevernet. Men jeg kjenner etterhvert min besøkelsestid.

Lenke til kommentar

Det var litt ironisk ment siden det neppe finnes et fasitsvar på det, men jeg har vært der fem ganger nå (ikke over fem år, men fem opptak inkludert et par vinteropptak til UB).

 

Men klart, om du prøver det samme hver gang og ryker på det samme hver gang kan det hende du blir "utestengt" tidligere. Jeg har prøvd meg på litt forskjellig, og røket på litt ulike ting. De siste to gangene har det imidlertid vært styrken, og jeg burde vite bedre enn å stille to år på rad uten å klare styrkekravene.

 

Imidlertid gjaldt beskjeden jeg fikk kun FTBS og LBSK. Det ble ikke sagt noe om hæren, sjøforsvaret eller heimevernet. Men jeg kjenner etterhvert min besøkelsestid.

 

Oi oi. Det må jeg si. Skikkelig veteran!

Lenke til kommentar

Heh, men hvor går egentlig grensen mellom veteran og repetitiv idioti? ;)

 

Det sure er at jeg har bestått hver enkelt del av opptaket, bare ikke på samme forsøk. Hadde jeg klart å holde fullstendig fokus fra børjan av, kunne jeg i beste fall ha vært fenrik i dag :\

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...