Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Du er så jævla latterlig...

 

"Jeg kan forstå at folk hater overgripere, men jeg hater de ikke selv. Grunnen til det er at det er et menneske bak den grusomme handlingen"

 

Så nå skal man kunne lemleste, drepe, stjele og begå alle mulige slags handlinger og så kan man unnskylde seg med at "det er jo et menneske bak handlingen" slik at man kan gjøre hva man vil og komme unna med det?

 

Du unnskylder deg bare mer og mer bort fra det faktum som er hva du er!

 

Jeg svarer deg ikke før du trekker tilbake og unnskylder sjikanen, trakasseringen og din sårende uttalelse tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Tror du faller inn under nazistenes idè om mindreverdige mennesker. (På det punktet støtter jeg faktisk nazistene selv om jeg hater rasister) Det hjelper ikke hvor analyserende du er om din egen "legning" som du omtaler det som. Du bør finne ut hvordan du kan fjerne deg fra "legningen" din istede for å lete etter unnskyldninger for å fortsette å være som du er.

 

Dette er min mening og jeg står ved den.

Så alle som ikke er hetrofile er mindreverdige menesker? Du hater rasister, men du mener selv at mennesker som er født med en "feil" er mindreverdige? Jeg lukter dobbeltmoralisme.

Jeg lukter at du ikke har sjekket hva en pedofil er... (mennesker som er født med en "feil") Hva slags opplysninger legger du til grunn for at pedofile er født med sin feil?

Gled deg til å tenke på pedofile til DU får barn, tror du hadde stilt deg helt annerledes til denne tråden i så tilfelle.

De er født som pedofile eller på et eller annen tidspunkt blitt pedofile. Jeg skal ikke utale meg om de er født sånn, eller om de er blitt sånn, da jeg ikke er en forsker på verken biologi, en psykolog eller sosiolog. Det som er sikkert er at det finnes pedofile. Ingen av disse har valgt å bli pedofile, men de er det. Akkuratt som en homofil er homofil og en hetrofil er hetrofil. Pedofile er akkuratt som oss, med det unntaket at de tenner på barn. Selv om de tenner på barn, betyr ikke det at de er overgripere.

Pedofili er klassifisert som en psykisk sykdom, akkuratt som manisk deppresivhet og schisofreni. Er schizofrene mennesker mindreverdige fordi de har fått denne lidelsen?

 

Ja, jeg mener selvfølgelig at man heller burde fokusere på å få fjernet denne lidelsen fremfor å skape "aksept" for den, netopp fordi ingen ting godt kan komme ut av å være tiltrukket av barn.

 

Selv om jeg ikke har barn, så betyr ikke det at jeg ikke tenker på pedofile. Jeg har en lillesøster på 10, og hadde en pedofil forgrepet seg på min søster så skulle jeg sørget for at det var det siste han gjorde.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Du er så jævla latterlig...

 

"Jeg kan forstå at folk hater overgripere, men jeg hater de ikke selv. Grunnen til det er at det er et menneske bak den grusomme handlingen"

 

Så nå skal man kunne lemleste, drepe, stjele og begå alle mulige slags handlinger og så kan man unnskylde seg med at "det er jo et menneske bak handlingen" slik at man kan gjøre hva man vil og komme unna med det?

 

Du unnskylder deg bare mer og mer bort fra det faktum som er hva du er!

 

Jeg tror ikke du skjønner hva som blir skrevet her...

 

Hater du Idi Amin eller fordømmer du handligene hannes?

Burde Idi Amin avlives ved fødselen eller burde Idi Amin bli gitt en oppvekst som gjorde han til noe annet en den han ble?

Lenke til kommentar

Jeg synes det som alle andre her veldig modig det du gjør, og tråden har gitt meg et nytt syn på pedofil

 

Jeg også ett par spørsmål(sry vis de allerede er stilt, men jeg har ikke lest de siste 10 siden)

 

-Du si at pedofil har et svær stor omsorg for barn og at en pedofil som overgripe har (husk ikke ^^ men ihvertfall gådd i syn på trykke han har eller noe sånn). Hvordan trur du en pedofil føler seg etter en overgrep? må ikke de følle seg veldig leit på grunn av det de har gjort?

Hvordan kan det da hende at noe barn ble voldtatt gjentatte ganger av samme person?

 

-Du har sakt at du har snakket med andre pedofile, hva hadde du gjort om en av de pedofile du snakke med tilstod om at han har voldtatt et barn?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

 

De er født som pedofile eller på et eller annen tidspunkt blitt pedofile. Jeg skal ikke utale meg om de er født sånn, eller om de er blitt sånn, da jeg ikke er en forsker på verken biologi, en psykolog eller sosiolog. Det som er sikkert er at det finnes pedofile. Ingen av disse har valgt å bli pedofile, men de er det. Akkuratt som en homofil er homofil og en hetrofil er hetrofil. Pedofile er akkuratt som oss, med det unntaket at de tenner på barn. Selv om de tenner på barn, betyr ikke det at de er overgripere.

Pedofili er klassifisert som en psykisk sykdom, akkuratt som manisk deppresivhet og schisofreni. Er schizofrene mennesker mindreverdige fordi de har fått denne lidelsen?

 

Ja, jeg mener selvfølgelig at man heller burde fokusere på å få fjernet denne lidelsen fremfor å skape "aksept" for den, netopp fordi ingen ting godt kan komme ut av å være tiltrukket av barn.

 

Selv om jeg ikke har barn, så betyr ikke det at jeg ikke tenker på pedofile. Jeg har en lillesøster på 10, og hadde en pedofil forgrepet seg på min søster så skulle jeg sørget for at det var det siste han gjorde.

 

Hei! Fint at du ser på pedofili som en legning, og at du har skjønt at vi er som andre, bare at vi tenner på noe annet. Det er akkurat sånn det er.

 

Men det er helt umulig å fjerne legningen, så å legge fokus på det fremfor å skape aksept vil gjøre det mye verre. Ikke minst verre for barna, for jo værre en pedofil har det, jo lettere har han for å bli syk og begå overgrep. Det er utrolig viktig at det blir aksept for å være pedofil.

 

Jeg har en lillesøster på 7, og er like redd for at hun skal bli misbrukt, som du er med din lillesøster. Men pedofili og overgrep er 2 forskjellinge ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Pedofili er klassifisert som en psykisk sykdom, akkuratt som manisk deppresivhet og schisofreni. Er schizofrene mennesker mindreverdige fordi de har fått denne lidelsen?

 

Kuriositetspørsmål!:

Er Homofili også klassifisert som en psykisk sykdom?

I mitt hode så ville det vært helt logisk

 

Det var det frem til 1992. Men jeg mener at ingen av disse legningene skal regnes som en sykdom! Det er latterlig, og overhode ikke basert på moderne vitenskapelige metoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pedofili er klassifisert som en psykisk sykdom, akkuratt som manisk deppresivhet og schisofreni. Er schizofrene mennesker mindreverdige fordi de har fått denne lidelsen?

 

Kuriositetspørsmål!:

Er Homofili også klassifisert som en psykisk sykdom?

I mitt hode så ville det vært helt logisk

 

Det var det frem til 1992. Men jeg mener at ingen av disse legningene skal regnes som en sykdom! Det er latterlig, og overhode ikke basert på moderne vitenskapelige metoder.

 

Takk for opplysningen :-)

 

Din holdning til dette tror jeg kommer av at du har fordommer mot "diagnosen" psykiske lidelser.

Men nok om det, egentlig ganske irrelevant i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Jeg synes det som alle andre her veldig modig det du gjør, og tråden har gitt meg et nytt syn på pedofil

 

Jeg også ett par spørsmål(sry vis de allerede er stilt, men jeg har ikke lest de siste 10 siden)

 

-Du si at pedofil har et svær stor omsorg for barn og at en pedofil som overgripe har (husk ikke ^^ men ihvertfall gådd i syn på trykke han har eller noe sånn). Hvordan trur du en pedofil føler seg etter en overgrep? må ikke de følle seg veldig leit på grunn av det de har gjort?

Hvordan kan det da hende at noe barn ble voldtatt gjentatte ganger av samme person?

 

-Du har sakt at du har snakket med andre pedofile, hva hadde du gjort om en av de pedofile du snakke med tilstod om at han har voldtatt et barn?

 

Takk for spørsmålene. Meld deg gjerne inn i facebook-gruppa "Gi pedofile et hjelpeapparat". Det er krise at det ikke finnes!!

 

Det første spørsmålet ditt var litt vanskelig og oppfatte. En pedofil som har forgrepet seg vil i de fleste tilfeller se på overgrepet som noe fint som skjedde. Dette fordi de har utviklet en kognitiv forstyrrelse som gjør at de har mistet evnen til å se det gale i det. Unntaket er hvis barnet skriker, vrir seg unna, og lignende. Problemet er at de færreste barn tør det. Men husk at dette bare gjelder et fåtall pedofile, de fleste er friske.

 

Ettersom overgriperen opplever det som skjedde som noe fint, og med et inntrykk av at barnet elsket det, vil han fortsette med det. Dessverre er det sånn det føles for en overgriper, men dette kan behandles. Hadde det dog vært et hjelpepparat i Norge ville mange unngått å bli syke.

 

Vanskelig spørsmål du stiller til slutt der. Jeg ville vel gjort det samme som du kanskje ville gjort? Anmeldt det, eller i første omgang bedt vedkommende anmdelde seg selv. Det er faktisk en del overgripere som anmelder seg selv. Det som er litt vrient med dette, er at kanskje kunne man stoppet flere overgrep dersom en overgriper fikk lov til å innrømme det overfor noen med absolutt taushetsplikt. Men det er jo likevel uetisk med tanke på de som allerede er offer. Så med blandede følelser ville jeg anmeldt det. Og det er kanskje det beste for overgriperen også, slik at han endelig kan slutte med ugjerningene og få hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

 

 

Kuriositetspørsmål!:

Er Homofili også klassifisert som en psykisk sykdom?

I mitt hode så ville det vært helt logisk

 

Det var det frem til 1992. Men jeg mener at ingen av disse legningene skal regnes som en sykdom! Det er latterlig, og overhode ikke basert på moderne vitenskapelige metoder.

 

Takk for opplysningen :-)

 

Din holdning til dette tror jeg kommer av at du har fordommer mot "diagnosen" psykiske lidelser.

Men nok om det, egentlig ganske irrelevant i denne diskusjonen.

 

Vel det er din antakelse. Jeg har ikke fordommer mot noen lidelser jeg. Selv har jeg vært deprimert, og det er jo en også en psykisk lidelse.

 

Men jeg vil aldri finne meg i å bli sett på som syk FORDI jeg er pedofil. Det er noe helt annet å være pedofil enn å være en overgriper. Overgripere har en lidelse, men ikke jeg. Vær vennligst og les deg opp på litt fagkunnskap før du slenger ut dine antakelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for svarene

 

En spørsmål til er:

Hvordan reagere om feltet ditt(Familie,venner,kjente) på at du ikke "rotet med damer" for å si det enkelt? Du har jo så langt jeg har lest holdt det hemmelig med to unntak.

Spekulere de på at du kanskje er pedofile eller ihvertfall ikke er heterofil? Hva bruk du å si til dem om de spøre deg om det?(Vis de er for personling så treng du selvsagt ikke å svare)

Lenke til kommentar

Nå var det ikke meningen å starte en diskusjon om dette, men for å avklare saker å ting velger jeg å skrive i allefall et innlegg til.

 

Jeg ser ikke på deg eller en homofil som SYK, men alikavell vet jeg at dere har en legning som gjør at dere ikke kan forplante dere og med dette avviker fra det "riktige".

Psykisk lidelse blir feil begrep, men mitt vokabular mangler det korrekte ordet, beklager.

 

Jeg mener verken at dere er syk eller at dere må behandles for legningen deres.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

takk for svarene

 

En spørsmål til er:

Hvordan reagere om feltet ditt(Familie,venner,kjente) på at du ikke "rotet med damer" for å si det enkelt? Du har jo så langt jeg har lest holdt det hemmelig med to unntak.

Spekulere de på at du kanskje er pedofile eller ihvertfall ikke er heterofil? Hva bruk du å si til dem om de spøre deg om det?(Vis de er for personling så treng du selvsagt ikke å svare)

 

Jeg har nå stått frem til 3 venner. Ellers så er det bare 2 år siden jeg avsluttet et flerårig forhold. Så de har ikke begynt å mase om noe nytt enda. Men mamma hinter om barnebarn, og det føles ikke lett. Men jeg tror det er 1000 andre ting foreldre tenker på før de tenker på pedofili om barnet sitt. Og jeg tror aldri de vil spørre: Danielle, du har ikke hatt kjæreste på en stund, er du pedofil?;)

 

Hvis de maser sier jeg bare at jeg ikke har funnet den rette.

 

Ps. har du sjekket ut facebook-gruppa Gi pedofile et hjelpeapparat? Kjempefint om du melder deg inn der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Nå var det ikke meningen å starte en diskusjon om dette, men for å avklare saker å ting velger jeg å skrive i allefall et innlegg til.

 

Jeg ser ikke på deg eller en homofil som SYK, men alikavell vet jeg at dere har en legning som gjør at dere ikke kan forplante dere og med dette avviker fra det "riktige".

Psykisk lidelse blir feil begrep, men mitt vokabular mangler det korrekte ordet, beklager.

 

Jeg mener verken at dere er syk eller at dere må behandles for legningen deres.

 

Okei, da misforstod jeg deg bare, og det er jeg glad for, hehe:) Kan jeg få foreslå et riktig ord for det? "Annerledes". Jeg har en annerledes seksualitet, en annerledes legning.

 

ps. husk facebook-gruppa Gi pedofile et hjelpepparat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De er født som pedofile eller på et eller annen tidspunkt blitt pedofile. Jeg skal ikke utale meg om de er født sånn, eller om de er blitt sånn, da jeg ikke er en forsker på verken biologi, en psykolog eller sosiolog. Det som er sikkert er at det finnes pedofile. Ingen av disse har valgt å bli pedofile, men de er det. Akkuratt som en homofil er homofil og en hetrofil er hetrofil. Pedofile er akkuratt som oss, med det unntaket at de tenner på barn. Selv om de tenner på barn, betyr ikke det at de er overgripere.

Pedofili er klassifisert som en psykisk sykdom, akkuratt som manisk deppresivhet og schisofreni. Er schizofrene mennesker mindreverdige fordi de har fått denne lidelsen?

 

Ja, jeg mener selvfølgelig at man heller burde fokusere på å få fjernet denne lidelsen fremfor å skape "aksept" for den, netopp fordi ingen ting godt kan komme ut av å være tiltrukket av barn.

 

Selv om jeg ikke har barn, så betyr ikke det at jeg ikke tenker på pedofile. Jeg har en lillesøster på 10, og hadde en pedofil forgrepet seg på min søster så skulle jeg sørget for at det var det siste han gjorde.

 

Hei! Fint at du ser på pedofili som en legning, og at du har skjønt at vi er som andre, bare at vi tenner på noe annet. Det er akkurat sånn det er.

 

Men det er helt umulig å fjerne legningen, så å legge fokus på det fremfor å skape aksept vil gjøre det mye verre. Ikke minst verre for barna, for jo værre en pedofil har det, jo lettere har han for å bli syk og begå overgrep. Det er utrolig viktig at det blir aksept for å være pedofil.

 

Er det helt umulig å fjerne legningen? Er ikke det en veldig pessimistisk tankegang eller er det fakta? Det går jo ann å kurere de fleste lidelser så hvorfor ikke pedofili?

 

Og når vi først er i gang med å sammenlikne homofili og pedofili i dette med å bli akseptert er jo faktisk homofili to personer som er med på det sammen mens pedofili vil alltid "være ulovlig". Det er jo faktisk en lov om at man ikke kan ha seksuelt samkvem med noen som er under 16 år.

Lenke til kommentar
Gjest gjestus

Barerobert: Hva er han da?

 

En overgrepssak er sjeldent sort/hvit, men går desverre ofte utover uskyldige.

SJELDEN SORT HVITT??????

 

Så offeret kan være delaktig? Håpe mordi e stolt av dæ...

 

Det er ingen som har sagt noe om at offeret er delaktig.

 

Leser du innleggene før du svarer.

 

Tro meg, vi er alle motstandere av overgrep her. Vi er derimot for åpenhet og forebygging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barerobert: Hva er han da?

 

En overgrepssak er sjeldent sort/hvit, men går desverre ofte utover uskyldige.

SJELDEN SORT HVITT??????

 

Så offeret kan være delaktig? Håpe mordi e stolt av dæ...

 

Det er ingen som har sagt noe om at offeret er delaktig.

 

Leser du innleggene før du svarer.

 

Tro meg, vi er alle motstandere av overgrep her. Vi er derimot for åpenhet og forebygging.

Jeg har et par ting jeg vil forsøke å skape klarhet i.

 

Barerobert: Det er ingen her som forsøker å unnskylde overgrep, vi forsøker bare å forklare hvorfor noen begår dem. Det å forklare hvorfor en kriminell handling begås er ikke det samme som å unnskylde den.

 

"Sjeldent svart/hvitt" betydde ikke "offeret kan ha vært delaktig", men heller "gjerningsmannen var psykisk syk". Det er, som andre har sagt mange ganger alt, bare en forklaring på hvorfor og ikke en unnskyldning for selve handlingen.

 

Forstår du forskjellen?

Endret av Dunsay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...