Gå til innhold

Ferdig pakke fra Komplett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer og kjøpe meg pc nå til sommeren.

Har sett en del rundt om kring, og tenker å bruke rundt 10 000.

Så kom jeg over de ferdige pakkene på komplett som man bygger selv.

Er denne jeg tenker på.

 

Er det en pakke som er grei nok til litt spilling med tanke på pris?

Har tenkt å kjøpe med en samsung f3 1tb i tillegg fordi jeg har hørt at de green power ikke er særlig raske.

 

Takker for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke nærmere 10 000 på en PC uten å kjøpe en Intel SSD mener jeg er tullete.

 

Jeg mener at SSD ikke er et alternativ til en harddisk, men en helt egen "essensiell" komponent på linje med CPU og RAM f.eks. Derfor er det tullete når folk maser om at SSD er dyrt, mens de bruker like mye penger på både RAM og CPU.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Å bruke nærmere 10 000 på en PC uten å kjøpe en Intel SSD mener jeg er tullete.

 

Jeg mener at SSD ikke er et alternativ til en harddisk, men en helt egen "essensiell" komponent på linje med CPU og RAM f.eks. Derfor er det tullete når folk maser om at SSD er dyrt, mens de bruker like mye penger på både RAM og CPU.

Takk for innspill :)

Så om jeg dropper å ta en samsung spinpoint f3 å heller ta en ssd disk så mener du det blir en bra PC?

Endret av bj0rkn3s
Lenke til kommentar

Å bruke nærmere 10 000 på en PC uten å kjøpe en Intel SSD mener jeg er tullete.

 

Jeg mener at SSD ikke er et alternativ til en harddisk, men en helt egen "essensiell" komponent på linje med CPU og RAM f.eks. Derfor er det tullete når folk maser om at SSD er dyrt, mens de bruker like mye penger på både RAM og CPU.

Takk for innspill :)

Så om jeg dropper å ta en samsung spinpoint f3 å heller ta en ssd disk så mener du det blir en bra PC?

 

Intel ssd + grønn hdd er en god kombinasjon! det er veldig deilig med ssd når du sitter å surfer og driver med diverse programmer.

 

Pakken ser forreseten veldig fin ut. Enda bedre hadde det blitt med en ssd.

Lenke til kommentar

En F3 holder i lange baner, å si at en SSD er essensiell er tøv, rett og slett. En SSD vil ha svært lite å si på gaming ytelsen, utenom raskere loading tider osv, altså ikke noe du "må" ha.

 

Kjøp en F3 du, spar pengene til overs og kjøp en ny Intel tredje gen. SSD når de kommer ut, vil trolig være billigere og bedre. SSD'er egner seg ikke som lagringsplass, ved mindre du vil spy ut penger, så hvis du går for en SSD også må du regne med å ha en snurredisk i tillegg som lagringsplass.

Lenke til kommentar

En F3 holder i lange baner, å si at en SSD er essensiell er tøv, rett og slett. En SSD vil ha svært lite å si på gaming ytelsen, utenom raskere loading tider osv, altså ikke noe du "må" ha.

 

Kjøp en F3 du, spar pengene til overs og kjøp en ny Intel tredje gen. SSD når de kommer ut, vil trolig være billigere og bedre. SSD'er egner seg ikke som lagringsplass, ved mindre du vil spy ut penger, så hvis du går for en SSD også må du regne med å ha en snurredisk i tillegg som lagringsplass.

 

Hadde du les tråden litt bedre hadde du sett at trådstarter vurderer en pc pakke fra komplett hvor den eneste disken som følger med er en Caviar green. Når du vurderer en ekstra disk kun for ytelse så er sdd helt sjef. Får 80gb til 1500kr og det holder til windows + noen små programmer og de 3-4 spillene man spiller mest.

Lenke til kommentar

En F3 holder i lange baner, å si at en SSD er essensiell er tøv, rett og slett. En SSD vil ha svært lite å si på gaming ytelsen, utenom raskere loading tider osv, altså ikke noe du "må" ha.

 

Kjøp en F3 du, spar pengene til overs og kjøp en ny Intel tredje gen. SSD når de kommer ut, vil trolig være billigere og bedre. SSD'er egner seg ikke som lagringsplass, ved mindre du vil spy ut penger, så hvis du går for en SSD også må du regne med å ha en snurredisk i tillegg som lagringsplass.

Enig med Villow, jeg ville ventet på neste generasjons intel disker å kjøpt en f3 imellomtiden

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Hei

 

Har tenkt å kjøpe med en samsung f3 1tb i tillegg fordi jeg har hørt at de green power ikke er særlig raske.

 

Takker for innspill :)

Kanskje det er du som ikke har lest tråden, Magb?

 

Hva mener du? Det var da nettopp det jeg skrev. Han vurderer en F3 i tillegg til den grønne som følger med pakken. Jeg vil da påstå at en sdd + green hdd er en bedre kombo enn F3 + green hdd.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har tenkt å kjøpe med en samsung f3 1tb i tillegg fordi jeg har hørt at de green power ikke er særlig raske.

 

Takker for innspill :)

Kanskje det er du som ikke har lest tråden, Magb?

 

Hva mener du? Det var da nettopp det jeg skrev. Han vurderer en F3 i tillegg til den grønne som følger med pakken. Jeg vil da påstå at en sdd + green hdd er en bedre kombo enn F3 + green hdd.

Ja, og? På hvilken måte er det jeg har uttrykt at jeg ikke er klar over dette?

Ingen som sier at en F3 er bedre enn en SSD, det som er greia er at for en gaming PC har en SSD veldig lite å si, bedre å spare pengene til SSD kommer ned til en grei pris, men for all del, hvis du vil ha en SSD så gå for det.

Lenke til kommentar

Jeg tolket det slik, men det kan være det samme.

 

Jeg hadde vært enig med deg hvis det var snakk om 1 stk f3 kontra ssd + green hdd.

 

Men når det er slik at trådstarter allerede "har" en lagringsdisk og skal ha en til kun for ytelse så er det ikke annet å gjøre enn å anbefale ssd. Jeg går ut ifra at folk som ser etter "gamer pc" også bruker pc'n til andre ting som surfing osv. da er det rett og slett deilig med ssd.

 

Synes også det blir tåpelig å vente med å kjøpe ting fordi det kommer nyere og bedre modeller om 7? 8? 9? 10? måneder. Det gjelder alle de andre komponentene i maskinen også.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Ja, men SSD'er vil muligens om noen måneder gå ned til en akseptabel pris. Det blir feil å sammenligne SSD'er med GPU eller CPU og slike ting etter min mening. Det er prisen som er poenget her. La oss si, 5970 er et toppkort, toppkort vil alltid ligge på rundt 5k. Mens de beste SSD'ene vil fortsette å falle i pris, det går tregt ja, men forhåpentligvis vil vi se en brukbar prisendring når Intel legger ut de nye enhetene sine ut for salg.

Lenke til kommentar

Joda, tar det poenget. Men synes på en måte ikke prisene går raskt nok nedover til å kunne si "bare vent litt til nå", hvis du skjønner :whistle:

 

Mulig vi får et lite gjennombrudd med 3 gen fra Intel, men er det kommet noe særlig informasjon om disse? Kan vi forvente de i år?

Lenke til kommentar

De vil bygge på 25nm produksjonsteknologi, framfor 34nm som er brukt på dagens SSD. Minstekapasitet blir fordoblet til 160GB, mens prisen sannsynligvis ikke vi ligge langt over 80GB utgaven nå (fordi selve serien er mainstream). Ytelsen forventes også å bli suveren, da Intel tross alt har toppet dette spillet i ganske lang tid. Forventes å komme i årets fjerde kvartal. :)

Lenke til kommentar

En F3 holder i lange baner, å si at en SSD er essensiell er tøv, rett og slett.

SSD er ikke så essensielt til gaming nei, men nå skriver han jo ingenting om at PC-en kun skal brukes til gaming. Han skriver "litt spilling".

Om du skal bruke PC-en til noe som helst annet enn spilling står jeg fast på at SSD burde være selvsagt.

 

Ang venting på Gen 3 av Intel - jeg aner ikke når den kommer, men hvis det er mer enn 6 mnd som noen nevnte ser jeg ikke poenget i å vente. Om 6mnd kan han jo også få bedre grafikk-kort for mindre penger.

Lenke til kommentar

Dette er IKKE en ferdig pakke. Komplett har samlet sammen komponentene til et bygg, men sender de i deler slik at du må bygge selv. Da finnes det bedre alternativer på markedet, selv om dette absolutt ikke er et dårlig alternativ.

Er klar over at det er sånn pc man bygger selv.

Om du gidder, kan du sette sammen et bedre oppsett i forhold til pris/ytelse enn det oppsettet jeg kom med i første post? Bør ikke komme så mye over 9000 med tanke på at jeg skal ha en skjerm i tillegg, og budsjettet skal helst ikke sprenges så altfor mye, men er det mye bedre ytelse ved f.eks en pc til 12000 (med skjerm) så skal det vel gå bra ;)

Endret av bj0rkn3s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...