Gå til innhold

Spørsmål vedr jobb som budbilsjåfør


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg er i ferd med å få meg jobb som budbilsjåfør, og det dukker opp noen spørsmål som jeg ikke får stilt til arbeidsgiver akkurat nå.

Hadde vært topp hvis noen har svar de kan dele med meg her. Forøvrig tror jeg en slik jobb vil passe meg perfekt. Glad i å kjøre, og

synes det virker forlokkende i forhold til å sitte stille et eller annet sted. Nok om det.

 

1)

Dersom man kjører fra 8-16 hver hverdag. Hva er det normalt å sitte igjen med netto i måneden (som selvstendig næringsdrivende)?

Vi kan gå ut ifra at det er snakk om jobb hos Toms, Sporty, ACT eller lignende.

 

2)

Hvor mange oppdrag/turer er det normalt at man kjører pr dag, i snitt?

 

3)

Hender det at det er oppdrag utover ettermidag/kveld også, dersom man vil jobbe mer innimellom?

 

4)

Hvor ofte kan man forvente å få lengre turer som f.eks til Drammen, Fredrikstad, Lillehammer ol. Og hvor mye penger generer slike turer?

 

5)

Venter man med å registrere seg i merverdiavgiftet til man har kjørt inn 50.000,- og i så fall, etterfakturerer man da budbilfirmaet for momsen for de første 50.000,-?

 

6)

Må man selv betale for dekorering av egen bil?

 

7)

Er det en ulempe å bruke sin private bil til jobbkjøring? Kan man i så fall føre en skikkeig kjørebok, slik at man kan trekke fra ting på skatten?

 

 

Her ble det mange spørsmål. Venter absolutt ikke svar på alt, men dersom NOEN vet svar til NOE, så skriv gjerne! Vil selvfølgelig veldig gjerne høre fra folk som jobber/har jobbet med dette selv. Skriv gjerne hvilket firma dere har erfaring fra, og hvordan det generelt fungerte der.

 

Takk for hjelp! :D

 

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...