Gå til innhold

Ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe ny gaming PC og skal bygge den selv. Den skal kunne kjøre alle nye spill noen år fram i tid som COD, BAd company 2 osv. Tenkte på noe slik setup som dette: (Sier bare det viktigste)

 

Strømforyning - Chieftec Super Series 1200W PSU ATX 12V, V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 9x SATA, 140mm Vifte

Hovedkort -(Vet ikke hva som er bra her så trenger hjelp men tenkte: MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 4 DDRIII, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie, DrMOS, Super pip

Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

RAM - Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit w/2X HyperX 2GB DDR3, CL7-7-7-20, 240pin

Skjermkort - XFX Radeon HD 5830 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 800MHz

Skjerm - BenQ 24" LED V2410 Eco 1920x1080, 5000000:1, 5ms, VGA/HDMI

 

Hva mener dere? Er det bra nok for 5-6 år fremover? Og er hovedkortet bra eller har det ikke så mye og si? Vet det er litt lite ram men på byggesiden til komplett er det maks for den modellen :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit oppsett, ;) men litt feilprioriteringer for et gaming oppsett mener jeg da. du trenger feks ikke en så stor PSU, og du trenger et kraftigere skjermkort.

 

En Phenom II 965 + et greit AM3 hovedkort funker like greit til spill, men du sparer over 2500kr, noe du kan bruke på et annet skjermkort, du kan velge HD5970 i stedet, dette oppsettet vil banke det oppsettet du har over i de fleste spill, spesielt FPS spill.

Lenke til kommentar

Takk for superraske svar :D

Hvis jeg kutter ned til en Phenom II 965 prosessor og heller ha et bedre skjermkort som XFX HD5970 hvilket hovedkort burde jeg da ha? Har ikke noe i mot å betale 10000-15000 på PC-en men ser jo ut som den blir mye billigere. Holder det med bre 4GB RAM? og eventluelt hvilken skjerm?

Endret av AlfJ
Lenke til kommentar

Takk for superraske svar :D

Hvis jeg kutter ned til en Phenom II 965 prosessor og heller ha et bedre skjermkort som XFX HD5970 hvilket hovedkort burde jeg da ha? Har ikke noe i mot å betale 10000-15000 på PC-en men ser jo ut som den blir mye billigere. Holder det med bre 4GB RAM? og eventluelt hvilken skjerm?

4gb holder så lenge man bare skal spille og gjøre ''kontor ting'' skjerm kommer litt an på hvor mye du er villig til å betale, til ca 2k er denne fin http://www.dustinhome.no/pd_5010249814.aspx

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Snakker vi litt bedre setup her? Er dette bra? Hva burde forbedres? Satt opp en liste på komplett da vi får 25% der og den ser slik ut:

 

Corsair HX 750W PSU

ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB

XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Western Digital Caviar® GreenPower 750GB

Western Digital Caviar® GreenPower 750GB

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

Creative X-FI TITANIUM FATAL1TY champ

Creative SBS A40

MS COA Label Windows Ultimate 7

MS ROYALTY Win Ultimate 7 Nordic

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS MANUAL Win Ultimate 7 NO

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du trenger da ikke W7 ultimate? Home Premium er mer enn nok. I Ultimate får du bare ekstra "tulle" ting som du streng tatt ikke trenger.

Tulle og tulle, du får iallefall støtte for diverse nyttige funksjoner som ikke er rettet for hjemmemarkedet, men for bedriftsmarkedet.

Men til trådstarters bruk så holder Home Premium lenge.

 

Til trådstarter: Diskene du har valgt er ikke spesiellt egnet for ditt bruk, dette pga de er såkalt øko-disker som justerer rotasjonshastigheten for og spare strøm. Ville heller gått for Samsung Spinpoint F3, som er kjent for og være en av de raskeste og roligste snurrediskene på markedet, rimelige er de og. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258

Lenke til kommentar

Når jeg kjøper et så bra skjermkort og en god skjerm burde jeg da bruke HDMI kabel? Hvilken skjerm burde jeg kjøpe? (Må være på komplett da jeg som sagt får 25% der og skal kjøpe alt derfra) og er det noen som er gode og dårlige HDMI kabler xD Og passer alt jeg nå skal ha sammen?:

 

Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

Corsair HX 750W PSU

ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB

XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Samsung Spinpoint F3

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

Creative X-FI TITANIUM FATAL1TY champ

Creative SBS A40

MS COA Label Windows Home Premium 7

Endret av AlfJ
Lenke til kommentar

Har den forrige versjonen (DDR2) av det hovedkortet, har ikke hadd noen problemer med det ;)

 

Når det gjelder ytelse så yter alle hovedkort med samme chippsett 99.9% likt, 790FX og 790GX yter likt til du setter i 2 skjermkort, da kan 790FX yte bedre på grunn av flere PCI-e lanes.

+ 790FX har mulighet til opptil 4 skjermkort

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvilket hovedkort er egentlig bra og hva har de å si? Og er det noen som kan svare på min forrige post xD

Det er omtrent null forskjell på DVI og HDMI rent bildemessig, begge overfører signalet fra skjermkortet digitalt.

Større forskjell er det dog på DVI/HDMI og VGA, ettersom VGA er analogt.

Så hva du bruker av HDMI og DVI (eventuelt DP) er akkuratt det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...