Gå til innhold

noen bra krigsfilmer?


bubba96

Anbefalte innlegg

Hallo :)

 

Eg har plutseleg interesert meg for 2. verdenskrig :)

Spesielt D-day :D

 

Eg har søkt litt på YouTube, der er nesten bare tegnefilmer og sånn:(

Eg har lakt merke til at det er veldig mange tegnefilmer fra Omaha beach. vet dere hvorfor akkuratt den stranda var så viktig?? :)

 

Vet dere om en film basert på den sanne krigen ( helst D-day)?? :)

 

Mvh:

Bubba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av miniserier kan du Band of Brothers, det blir som en veldig lang film, veldig bra, du kan se The Pacific, den handler om amerikanernes kamp om stillehavet.

Av filmer finnes det mange, gå på imdb.com og velg sjanger "war", da finner du mange filmer .....

 

Omaha beach var en av strendene amerikanerne landet på, her ble det drept veldig mange da artilleri hadde bommet på strand forsvaret til tyskerne.

Der britene landet var det ikke like mye motstand, så det var ikke like mye som "skjedde" der, derfor er det mindre "kjent" ......

Lenke til kommentar

The Longest Day handler bare om D-day, ikke en av mine topp favoritter, men god nok og full av kule skuespillere. Jeg gir den 7/10, på IMDb har den 7.8 så mange har likt den mer enn meg.

 

Den beste krigsfilmen som foregår i WW2 er: Das Boot

Endret av Crinderman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Av miniserier kan du Band of Brothers, det blir som en veldig lang film, veldig bra, du kan se The Pacific, den handler om amerikanernes kamp om stillehavet.

Av filmer finnes det mange, gå på imdb.com og velg sjanger "war", da finner du mange filmer .....

 

Omaha beach var en av strendene amerikanerne landet på, her ble det drept veldig mange da artilleri hadde bommet på strand forsvaret til tyskerne.

Der britene landet var det ikke like mye motstand, så det var ikke like mye som "skjedde" der, derfor er det mindre "kjent" ......

Anbefaler Band of brothers!

En utrolig bra serie!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...