Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 307sw 16, blir veldig varm[LØST]


Anbefalte innlegg

Jeg har en en Peugeot 307SW ,16 bensin 2002 mod som er kjørt rundt 107 000. Den hadde nettop 110K-service. Nå i det siste er den begynt å bli veldig varm under vanlig kjøring, gjerne rundt 90 grader og varmere. I tillegg virker den "dauere". Den fikk ingen anmerkninger på hverken service eller EU-kontrollen jeg hadde samtidig med servicen. Byttet plugger og luftfilter i tillegg på servicen.

Bensinforbruket ligger på 0.8 på mila, men det er akkurat som om tanken blir tom fortere enn det forbruket burde tilsi, samt at den pleide å bruke 0,7 eller noe deromkring. Bruker sommerdekk på alufelg mer bensin enn vinterdekk på stålfelg?

 

Noen som har noen ideer på hva det kan være? Og i tillegg, noen som vet hvor man fyller på/sjekker kjølevann på denne bilen? Instruksjonsboken til bilen er litt utilgjengelig nå om dagene..

 

Takknemlig for eventuelle svar. :)

Endret av 307sw02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

307 har hatt kampanje på kjølevifte og viftemotstand hvis problemet skulle vise seg og fortsatt være der. Den går ikke på low speed så nåla ligger og vaker rundt 100 grader i alle lyskryss osv.

 

Hvis dette skulle vise seg å være noe tidligere eier har gitt blaffen i, kan en da ikke lenger påberope seg denne "kampanjen"? Hva tror du det vil koste å få det utbedret? Din beskrivelse av høy temperatur i lav fart var noe jeg sånn sett kjenner meg igjen i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...