Gå til innhold

Stasjonær pc til en morfar - 6000,-


Gjest Slettet-CLIWLovz

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CLIWLovz

Hei,

 

Jeg har nå snakt litt med morfaren min om at han burde kjøpe en ny pc fordi den han har begynner å bli alt for treg. Har selv prøvd å renske opp på den for å gjøre den bittelitt raskere, men nå har jeg sett meg nødt til å kjøpe inn en bedre pc til han.

 

Det er ikkje så store krav som følger med til denne pcen, siden den blir ikke brukt til mer enn surfing på nett og gjøre litt regnskap. Ønsker en god og rask pc innen budsjettet.

 

Budsjette ligger på maks 6000,-

 

NB: Det må ikke følge med skjerm, tastatur, mus eller høytalere på grunn av at han har det fra før av. Men følger det med en god pc for prisen så sier vi ikke nei takk :)

 

Takk på forhånd,

 

Mvh

DanVazz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz

Denne skulle holde. LINK

 

Edit: oppdatert listen litt.

 

Tusen takk for raskt svar, skal se litt nermere på den listen du sendte til meg :)

 

Fortsatt åpen for andre pc'er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

@ biggan - er det egentlig noe vits med 32 bit når det bare er 2 gb ram i den?

fordi at en 64 bit trenger du min 3 gb ram for å få noe nytte ut av det?

Lenke til kommentar

Haha, dere er lol, DanVazz har tydeligvis overdimensjonert budsjettet sitt, og dere har fyllt det for mye ut. Legg merke til at han sier

 

Det er ikkje så store krav som følger med til denne pcen, siden den blir ikke brukt til mer enn surfing på nett og gjøre litt regnskap. Ønsker en god og rask pc innen budsjettet.

 

Til dette trenger han ikke ssd, kom an gutter :p

Lenke til kommentar

En responsiv maskin er fint å ha...

overkill..kanskje,men jeg synes det er verd det..

Har selv 80GBen og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til en surredisk..

 

Moderen har en ca.lik maskin som den jeg satt opp og den er en plage å sitte på nettopp p.g.a HDDen...

Endret av taz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

Hvorfor ikke kjøpe en bærbar maskin?

 

som sakt, jeg skal hjelpe morfaren min med å kjøpe en pc som ikke er i det dyreste laget.

Om jeg skulle kjøpt en pc hadde jeg kjøpt meg en bærbar. Men siden dette ikke handler om meg, men om morfar så kjøper jeg noe som eg godt og som han får mye for pengene for :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

Legg merke til at jeg er bare barnebarnet, som prøver å hjelpe morfaren min til en god pc til en rimelig pris. Hadde jeg kjøpt pc til meg selv hadde jeg godt for ett litt høyere budsjett, men siden jeg allerede har en svært god pc trenger jeg ikke så veldig mye bedre ;)

 

Men siden det er morfaren min som skal kjøpe i denne omgangen trenger jeg litt hjelp til å kjøpe en pc som går raskt til en rimelig penge.

Tror ikke morfaren min legger stor forskjell på en SSD og en vanelig hardisk med 7200 rpm. Siden det enda er litt dyrt med ssd så tror jeg at vi skal holde oss til de vanelige hardiskene :D

 

Fortsatt åpen for nye pc'er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

fordi det er mye bedre å kjøpe stasjonær.. for 5-6k får han jo en finfin maskin, så og si overkill for openoffice, og da får han en 22" skjerm med i tillegg istedet for å bruke en gammel skjerm han har fra før.

 

Han har en dell skjerm, tror den er 17-19" og er flatskjerm. Den pc'en og skjermen han har er ikke snakk om at den er fra krigen, men det er ikke langt ifra :p Det er en dell pc, som er ca 5 år gammel.

Lenke til kommentar

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/packardbell-imedia-a2010nc-ptu2502073

 

Folkens, morfar trenger ikke SSD, han trenger ikke firekjerners CPU og 4GB RAM for å spille de nyeste spillene på markedet eller ekstrem lese- og skriveytelse til disk. Det morfar trenger er en maskin som fyller hans krav en god stund frem i tid, og som han kan levere til service i butikken han kjøpte den hvis den plutselig ikke skrur seg på.

Har trådstarter anledning til å stille opp på dagen hjemme hos morfar når maskinen hans ikke virker, for å feilsøke og utbedre slik at han kommer seg tilbake på nettbanken? Hva hvis det plutselig er en defekt på hovedkortet?

 

Hans brukergruppe har ikke bruk for "mest mulig ytelse for pengene", de har derimot langt større utbytte av å ha den ekstra sikkerheten når ting ikke virker som det skal. Glem SSD-disker og selvbygg, denne maskinen til 3000 kr dekker hans behov i lang tid fremover (gitt at PCen skal brukes til vanlig "bestefarsbruk") og det skal også mye til å klare å klemme et selvbyggoppsett under denne prisen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

fordi det er mye bedre å kjøpe stasjonær..

Mye bedre i forhold til hva? På hvilken måte er en stasjonær maskin bedre enn en bærbar til internettsurfing og Office?

 

En bærbar tar mindre plass, er lettere å vedlikeholde, samler mindre støv og lager generelt mindre rot. Og du får en maskin til under 6000 som dekker hans behov i massevis.

 

Jeg vil påstå at for alle andre enn de som har unormale GPU/CPU behov og spesielt interessert, vil en bærbar være et bedre valg enn en stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...