Gå til innhold

Mindre enn 60 studiepoeng første året, hva skjer?


xTep

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at jeg har slacket ganske hardt andre semesteret pga sviktende motivasjon, og får neppe bestått i mer enn to av fire fag. Angrer selvfølgelig litt nå, men det er litt sent :( Er på vippen mellom å droppe ut eller å bite tenna sammen og full gass på de resterende to eksamenene :p

 

Har ikke gjort alle obl. oppgaver, så får nok ikke lov til å gå opp i eksamen i mer enn to av dem, da det rett og slett ikke er nok timer i døgnet til å rette opp all den slacken og levere oppgavene før fristen =P

 

Det jeg lurer på er om jeg får fortsette til 3. semester som vanlig og ta de to andre fagene paralellt med fagene i 4. semester, og følge undervisningen der.

 

Har også støtte fra Lånekassen, vil det bli omgjort til stipend evt når jeg har bestått de fagene som jeg mangler for å få 60 poeng første året?

 

Er høyskole hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pga. sykdom og en høl-i-huet-ordning med en pendlende foreleser og annet det medførte mistet jeg også noen obligatoriske oppgaver i starten av semesteret og tar kun eksamen i to av tre fag.

Du får selvsagt fortsettet til neste år, men fag som er obligatoriske må du selvsagt bestå, og jeg mener de fleste skoler har en begrensning på tre forsøk per fag.

Ang. stipend så er det krav om bestått eksamen for omgjort stipend, men dette blir beregnet andelsmessig. Om du stryker eller ikke går opp til eksamen i det hele tatt i ett fag, vil du miste stipend tilsvarende de studiepoengene dette faget utgjør i forhold til det du skulle tatt. Et semester for en fulltidsstudent utgjør 30 studiepoeng, så om du da stryker i et fag verdt 10 studiepoeng og står i resten, vil du få 2/3 av maksgrensen for omgjøring (såvidt jeg har forstått). For å få maksimalt stipend må du altså ta 30 studiepoeng per semester, men du vil ikke miste hele stipendet selv om du stryker i et fag eller to.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...