Gå til innhold

Ferikamera Canon IXUS 120 IS eller Panasonic Lumix DMC-ZX1


Anbefalte innlegg

Skal ha eit lite kamra til feribilder. (bruker no K800i)

Skal ha mulighet for 720 film. (lite viktig)

 

Er ikkje Canon IXUS 120 IS og Panasonic Lumix DMC-ZX1 lik på bildekvalitet og videokvalitet?

 

Er det eit ant kamra, som passer seg betre til feribilder enn disse to, med pris under 2000kr?

 

Skal kun bruke bildene på pc/internett. Ikkje utskrift.

 

Har kvaliteten på minnebrikken noe å seie for hastigheten til kamret?

 

 

 

Takker for innspill.

Endret av Staale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg nok valgt Panasonic ZX1. Det har blant annet mer vidvinkel og zoom enn Ixus 120, men det blir noe større av den grunn. Imidlertid gir denne størrelsen et bedre grep på kameraet.

 

Jeg er veldig glad i både Panasonic Lumix og Canon Ixus, og du får uansett et godt kamera til vanlig feriebruk uansett hvilket av disse to du velger.

 

Det viktigste når det gjelder minnebrikken, er at man kjøper et stabilt kort fra en anerkjent produsent. Sandisk og Lexar er gode. Hastigheten har imidlertid lite å si når det gjelder stillbilder i et kompaktkamera, men for å sikre at kortet er raskt nok til å lagre HD-video i best mulig kvalitet, bør du velge et kort i klasse fire (4) eller høyere.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok valgt Panasonic ZX1. Det har blant annet mer vidvinkel og zoom enn Ixus 120, men det blir noe større av den grunn. Imidlertid gir denne størrelsen et bedre grep på kameraet.

 

Jeg er veldig glad i både Panasonic Lumix og Canon Ixus, og du får uansett et godt kamera til vanlig feriebruk uansett hvilket av disse to du velger.

 

Det viktigste når det gjelder minnebrikken, er at man kjøper et stabilt kort fra en anerkjent produsent. Sandisk og Lexar er gode. Hastigheten har imidlertid lite å si når det gjelder stillbilder i et kompaktkamera, men for å sikre at kortet er raskt nok til å lagre HD-video i best mulig kvalitet, bør du velge et kort i klasse fire (4) eller høyere.

 

 

Takker for svar.

 

Da går eg for Panasonic LUMIX DMC-ZX1 som eg får for 1800kr.

 

Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...