Gå til innhold

Videoavspilling fungerer ikke som det skal i Ubuntu 10,04


Anbefalte innlegg

Hei

Siden jeg innstallerte Ubuntu 10.04 har jeg hatt litt problemer.

 

Et program jeg bruker mye, Miro, virker ikke slik som det skal. Problemet er at alle videofilene mine havner i "lyd kategorien". Og jeg kan dermed ikke se video i miro!

 

Totem fungerer heller ikke slik den skal. Får opp denne meldingen når jeg prøver å spille mp4 og avi formater:

Programvaren som kreves for å spille av denne filen er ikke installert. Du trenger å installére egnede programtillegg for å spille av mediefiler. Ønsker du å søke etter et programtillegg som støtter den valgte filen?

 

Dette søket vil også omfatte programvare som ikke er offisielt støttet.

Etterfulgt av denne:

De nødvendige programtilleggene er:

 

H.264 decoder

 

VLC fungerer derimot fint med disse formatene.

 

Jeg har installert gstreamer og ubuntu retricted extras.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde en ren intallasjon med partisjonering, ikke oppdatering. Jeg har installert gstreamer i ettertid. men nå som jeg ser i pakkebrønnen, ser jeg det er mange gstreamer-pakker. Er det noen flere jeg må supplere med?

Lenke til kommentar

Har et lignende problem når jeg tok å installerte 10.04

 

Har brukt xbmc, og i 9.10 fungerte dette uten noen problemer, men nå når en film spilles av så kommer det bare opp svake farger som bytter på.

 

Lyden er der, men ikke noe særlig bilde. Tok en clean install av Ubuntu 10.04.

 

Any idea? Alt fungerer i den standar avspillern som følger med operativsystemet.

Lenke til kommentar

tenker du på Totem? der får jeg som sakt disse beskjedene.

Programvaren som kreves for å spille av denne filen er ikke installert. Du trenger å installére egnede programtillegg for å spille av mediefiler. Ønsker du å søke etter et programtillegg som støtter den valgte filen?

 

 

Dette søket vil også omfatte programvare som ikke er offisielt støttet.

Etterfulgt av denne:

 

De nødvendige programtilleggene er:

 

H.264 decoder

når jeg ber den finne denne decoderen, finner den den ikke...

 

 

det er egentlig ikke dette som er hovedproblemet da jeg helst bruker VLC. men at ikke Miro fungerer skjærer litt dypere. Digger dette programmet. Tenkte egentlig at begge brukte samme codecs, siden "feilen" er gjennomgående her ;)

Lenke til kommentar

Hvis du installerer ubuntu-restricted-extras pakken så får du codecene og riktig pakker installert.

 

Så lenge man har libdvdread inne så kan man installere libdvdcss2 ved å kjøre en .sh fil fra directoreyet til libdvdread4 uten å legge til noen flere pakebrønner.

Lenke til kommentar

Jeg har til og med reinstallert restricted extras og installert kubuntu-restricted extras.

får fortsatt beskjed om å installere codecs som den ikke finner:

(rythmbox)

Windows Media Audio decoder

(totem)

XVID MPEG-4 decoder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...