Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforwarding - Hvordan skjekke om ISP har sperret port?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg lurte på hvordan eg kan sjekke om telenor har sperret portene på nettet mitt for når eg prøver og forwarde porter til en enhet på nettverket blir den ikke åpnet, det funket fint tidligere i dag men så plutselig bare fucket det seg. og når eg prøver portforward.com sin portchecker står det at den ikke kan kontakte portforward sine servere på tcp å på udp klarer den og sjekke og da står det YOUR PORT IS NOT OPEN OR NOT REACHABLE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke sjekke om porter er sperret fra ISPen side ved mindre du ringer dem (eller evt. gjennomfører grundig testing, men å ringe dem ville jo vært mye mindre tidskrevende).

 

Det sagt - det er lite sansynlig. ISPer i norge sperrer bare porter dersom det oppdages store menger virustrafikk/spam eller lignende som blir sendt ut fra din IP, og da sperres normalt alt utenom portene som benyttes for web-browsing, så da ville du nok merket det ganske klart om det var tilfellet.

 

Sansynligvis gjør du nok bare noe feil.

 

-Hvilken modell uter bruker du?

-Hvilken ISP?

-Hvilke porter er det du prøver å åpne?

-Har du mer enn èn ruter i nettverket ditt?

 

Gi gjerne screenshots av hvordan du har mener å ha forwardet dem i din ruter, og ta med hva din PCs lokale IPadresse er.

Lenke til kommentar

eg klarte og fikse det. eg vet ikke ka som var feilen men med en gang eg tok factory default på ruteren klarte eg og forwarde portene til di forskjellige pcene på nettverket. men det var visst ikke ruteren som gjorde det for eg koblet en pc direkte til modemet med pppoe og da var fortsatt alle portene lukket.

 

eg vet ikke ka som feilte nettet mitt men no er det tilbake til normalt

 

eg sjekket også om isp hadde blokkert noe men det var ingenting som hadde det :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...