Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl ikke tilgjengelig


Anbefalte innlegg

"Online ADSL er ikke tilgjengelig ennå" er beskjeden jeg får på Telenor.no sin "ADSL-Sjekker". Men så har det seg slik at naboen min som bor under 100 meter fra meg kan få ADSL ( http://www.gulesider.no/gsi/map.do?n=&mode...x=5&zoom_in.y=9 ) Jeg bor på nr.3, han på nr.7 der adsl er tilgjengelig.

Er klar over at jeg muligens kan være koblet til en annen sentral

enn han. Men er det noe jeg kan gjøre for å få Telenor til å dobbelsjekke, evt. koble meg over på en annen sentral for litt penger(om det da er mulig). For det skal da ikke vær slik at det overhodet ikke er mulig å gjøre noe når det er snakk om en så kort avstand.

 

Lasse Jensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først av alt vil jeg anbefale deg å bruke en annen leverandør enn Telenor. Det er en grunn til at de har fått kallenavn som "teleh0r", "stjelen0r" osv.

 

to fine er

 

www.nextgentel.no

www.bluecom.no

 

Bluecom bruker telenors linjer, og er billigere....

Nextgentel har egen infrastruktur, er billigere og har raskere upload..

 

Det du kan gjøre, hvis du ABSOLUTT vil ha telenor (skjønner OVERHODET ikke hvorfor folk vil ha dette) er å ringe de i telenor online og be dem dobbeltsjekke ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme "problemet", bare med den forskjellen at min nabo som kunne få levert DSL også er min nærmeste nabo - ca. 20 m mellom husene. Det jeg fikk vite av Telenor var at tlf. linja mi er tilkoblet en såkalt undersentral (RSU). Dette er bare et slikt lite metallskap i en grøftekant og er muligens for liten til noen gang å bli oppgradert med DSL utstyr.

 

Dette syntes jeg imidlertid var for galt, så etter en lang (flere år) og nyttesløs kamp mot Telenor for å få gjort noe med dette kom jeg heldigvis i snakk med ei hyggelig dame på avdelingen for leveranser hos BlueCom. Hun hadde god peiling på dette området og la bare enkelt og greit inn bestilling hos Telenor på noe hun kalte en "krysskobling" til hovedsentralen. Dette betyr i praksis at jeg får ADSL levert på en egen linje som er terminert i den utbygde hovedsentralen. BlueCom tar 100 kr. ekstra i mnd. for å dekke inn kostnadene i forbindelse med denne ekstra linjen, men nå har jeg ihvertfall ADSL selv om alle slike "nummersjekker" påstår at jeg ikke kan få...

 

Mitt tips er derfor at du finner ut om du er koblet til en RSU. Hvis dette er tilfelle bør du ta en prat med BlueCom og høre om de kan ordne en slik "krysskobling" til hovedsentralen. Kundeservicen der er helt topp og hvis du blir satt på vent i mer enn ett minutt eller så før noen svarer telefonen beklager de ventetiden (!!!).

Lenke til kommentar
Men er det noe jeg kan gjøre for å få Telenor til å dobbelsjekke, evt. koble meg over på en annen sentral for litt penger(om det da er mulig). For det skal da ikke vær slik at det overhodet ikke er mulig å gjøre noe når det er snakk om en så kort avstand.

 

Nei, du møter møter veggen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tilbudt å dekke alle kostnader i forbindelse med et sentralbytte jeg visste var mulig, men kan skjønne, Telenor kan jo ikke jukse med linjene...

 

De som jobber på kundeservice hos Telenor har rett og slett ikke skjønt hva Telenor driver med, så du kan bare glemme det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...