Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe nettverkskabel i større kvanta


Anbefalte innlegg

Vi er ute etter å kjøpe mange meter med nettverkskabel / cat 6 og lurer på hvilke bedrifter som selger ruller med kabel.

 

Vi har funnet ut at vi trenger 64 580 meter med kabel. Dette gjelder et skoleprosjekt vi holder på med.

 

Takker på forhånd.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64,5km med kabel var da mye, største rullene jeg har sett i vanlige nettbutikker er på 300m og koster 1800,- per stk hos komplett feks. Det blir nærmere 400 000 kr for den mengden dere skal ha.

 

Ganske sikker på at det finnes ruller med 1000m og vi er ikke ute etter å kjøpe gjennom butikker som komplett.no.

 

Vi lurer på om det er noen elektrogrossist firmaer som selger 1000m ruller (eller mere?) Med evnt. rabatt. Fordi vi skal kjøpe så mye.

Lenke til kommentar

Bedrifter har gjerne egne leverandører på slikt. Jeg vil tro at skolen din har egen leverandør på slike ting. 64 kilometer med kabel, det er ikke småtterier og koster gjerne en liten formue.

 

 

Dette er bare fiksjonelt. Vi skal ikke kjøpe kabler, men vi skal finne en leverandør som selger kabler. Kan noen gi et eksempel på en leverandør som selger store mengder med kabel?

Lenke til kommentar

Jeg vet at Oslo Kommune, og dertil alle osloskolene har avtale med en elektrogrossist for varelevering.

 

Mulig det er tilsvarende der du er..

 

Følgende elektrogrossister fører 305m spolebokser, 500m tromler og 1000m tromler på nettverkskabler:

- Ahlsell

- Elektroskandia

- Onninen

- Otra

- Solar

 

Samtlige finnes i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar

Ikke uvanligt at det går med enorme mengder kabel ved nyinnstalasjon i et bygg. Tørr ikke tenke på hvor mange kilometer jeg har trukket ut oppover årene. Husker godt da jeg som lærling stappet over 5km kabel inn i min stakkars bil for å starte på en jobb. Usikker på hvor mange lass det ble til slutt, men det ble lit kabel ja.

 

mrblc har vel nevnt de store leverandørene av kabel i norge så vidt jeg vet. Bare å ta kontakt med dem for pris, men vær obs på at uten en avtale får du kun listeprisen. Og det er ikke uvanligt med opptil 70% rabatt på noe kabel når man snakker store mengder og gode avtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...