Gå til innhold

Tafjord-mimer/Tilgin Vood - bridge


Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har peil på om det er mulig å sette Vood-boksen som Tafjord-mimer leverer i bridge modus?

 

Sliter med at den låser seg opp om det blir for mange forbindelser, og da hadde det igrunn vært kjekt å kunne bruke den fult kapable routeren som sitter i trådløs-dingsen (som i dag kun blir benyttet som AP..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke om du har fiber eller vanlig adsl fra mimer.

Hvis du ikke har fiber kan du havne utenfor brannmuren ved hjelp av DMZ.

Advanced-->port forwarding--> Til høyre for der man kan velge ip står det dmz, trykk der. Velg så enable og din lokale ip-adresse.

Jeg har fiber fra mimer og der greier jeg ikke å fjerne brannmuren. Hvis du har fiber og finner en løsning, vennligst skriv hva du gjorde her eller send meg PM

Endret av pesk92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du sier ikke om du har fiber eller vanlig adsl fra mimer.

Hvis du ikke har fiber kan du havne utenfor brannmuren ved hjelp av DMZ.

Advanced-->port forwarding--> Til høyre for der man kan velge ip står det dmz, trykk der. Velg så enable og din lokale ip-adresse.

Jeg har fiber fra mimer og der greier jeg ikke å fjerne brannmuren. Hvis du har fiber og finner en løsning, vennligst skriv hva du gjorde her eller send meg PM

 

Har desverre ikke fiber..

Men vil ikke det å enable dmz kun fowarde alle porter til den aktuelle ip-adressa?

Tilgin-boksen må vell fortsatt håndtere like mange forbindelser, og vill ergo være like ustabil..?

Eller har jeg misforstått DMZ helt...?

Lenke til kommentar

Sett din interne router til 192.168.1.33 på wan siden, da vil alle porter bare bli videresendt forbi Tilgin og til din interne router.

 

Hvis dette ikke fungerer, må muligheten aktiveres av Tafjord sin Kundeservice først.

 

Den skjønte jeg ikke helt. Sender tilgin-skrotet all trafikk til 192.168.1.33 automagisk, hele tiden?

 

Kontaktet forøvrig Tafjord kundeservice angående bridging. Der var svaret: "Det er ikke mulig. Punktum."

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Mimer har lagt ut en .pdf om hvordan man skal åpne/port forward på den fiber routern HG 1521. Men den "hjelpen" er jo bare en vits. Portene åpnes ikke uansett hvordan man gjør det virker det som. Mange som sliter med dette problemet. Og noen har løst det med bridge-mode. Så ja det går ann. God knows how.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...