Gå til innhold

Paris uke 20


Anbefalte innlegg

Hei,

 

tenker meg en liten tur til paris fra 20. mai til 23. Synes det er vanskelig å finne noe billige pakkereiser, kunne det lønne seg å kjøpe fly separat og så finne et billig youth hostel i Paris? Noen som har erfaringer med slike hostels? I tillegg, hvordan er det å kjøpe flybillett på avreisedagen, typ på selve flyplassen, risikosport?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paris er fullstappa av små rimelige hoteller. Det er mange år siden jeg var der men den gangen så fant jeg en webside hvor man fikk veldig bra rabatt hvis man bestillte online. Husker desverre ikke adressen men det burde ikke være vanskelig å finne noe tilsvarende idag.

Lenke til kommentar

Å kjøpe billett på flyplassen kan du sikkert gjøre -- om du vil spare penger er det neppe et godt triks. De som dukker opp på flyplassen og vil fly der og da er gjerne ikke de som har størst prisfølsomhet. Et hostel finner du lett på hostelworld.com eller lignende.

Lenke til kommentar

Air France flyr deg for 2331 kr.

 

Husk at Ryanair flyr til Beauvais flyplassen, den er 83 km nord fra Paris. Her må du også tenke på transport til/fra Rygge og fra flyplassen der. Blir fort dyrt!

 

Air France og SAS flyr deg til Paris Charles de Gaulle, den største og mest sentrale i Paris.

Norwegian flyr til Orly, den er vel ikke så langt unna bykjernen den heller.

 

Ikke kjøp billett på flyplassen, det kommer til å koste deg minst det dobbelte. I tillegg kan du risikere å ikke komme med i det hele tatt pga. fullt fly.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke Beauvais som noe problem. Brukte selv denne da Norwegian fløy dit. Det er snakk om en time med buss og bussen står utenfor og venter.

Er mer skeptisk i den andre ende.

 

Idéen med å kjøpe billett på flyplassen regner jeg med kommer av at dette tidligere (og fortsatt?) var en billig løsning om en skulle på pakketur og da primært til "syden". Storbyferie-pakketurer er imidlertid ikke satt sammen på helt samme måten. Den største forskjellen er at her brukes vanlige rutefly.

 

Du er uansett sent ute om målet er å finne billige billetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...