Gå til innhold

partisjonsproblemer på laptop!


Anbefalte innlegg

For fire år siden rævkjørte jeg den splitter nye acer laptopen min, har ikke hatt særlig bruk for den etter det, så jeg har ikke tenkt så mye på å fikse den, men etter at skjermkortet mitt på den stasjonære kortslutta så har jeg blitt mer eller mindre avhengig av den bærbare.

 

 

Problemet med laptoppen min er som følger;

Jeg spaltet C disken med partition magic, men tror kanskje jeg kimset litt på hvor mange KB stor den skulle være, endelig resultat: ca. 9 gigabyte.

En tur på youtube for meg blir fort problematisk da jeg ikke har mer enn 240 MB igjen på C-en, da cookies fort fyller den opp.

 

Jeg har prøvd å formatere uten hell, prøvde å merge discen tilbake men da fikk jeg en feilmelding fra partition magic om at jeg måtte ha så og så mye plass igjen før jeg kunne gjøre det, tror jeg mangler 2-3 GB, det var snakk om prosenter.

 

Jeg lurer da på hva jeg kan gjøre for å faktisk komme i mål med dette. Bør jeg slette i386? Finnes det bedre programmer som jeg kan få tak i?

Jeg er virkelig rådløs, aner ikke helt hva jeg skal søke etter på google heller, har prøvd mange kombinasjoner uten " " men da kommer der opp flere millioner treff.

 

Noen her inne som kan hjelpe?

 

P.s.

Beklager hvis dette har havnet i feil kategori, jeg fant på en måte ikke en spesifikk kategori jeg kunne poste denne i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Jeg har prøvd å formatere uten hell, ...

Formatering kan ikke forandre størrelsen på en partisjon. Man må slette partisjonene og lage nye.

Partition Magic er et gammeldags program som de fleste har sluttet å bruke. GParted er mer pålitelig.

 

 

i386 tror jeg kan slettes. Husker at det var noen som hadde for vane å kopiere denne folderen fra CD til disk.

 

PS: Flyttet innlegget til Lagringsmedier.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...