Gå til innhold

Bass eller Gitar?


Axxxy

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Har nett hatt konfirmasjon og fikk en del penger, tenkte jeg skulle kjøpe med ett instrument. Jeg spiller allerede på Keyboard, og tenkte jeg skulle kjøpe meg en gitar eller bass. så,

 

Jeg har lurt på om jeg skal kjøpe meg en bass eller gitar.

liker begge instrumentene veldig godt. :!:

 

Viss bass, hvilken er den beste for nybegynnere? rund 2-3000

Viss gitar, hvilken er den beste for nybegynnere? rund 2-3000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg en kassegitar i begynnelsen!

Som sagt over meg, så blir gitar et instrument du kan spille mer alene, mens bass passer bedre med andre. Selv valgte jeg å kjøpe en el-gitar for konfirmasjonspengene (kjøpte meg en kassegitar i 2002, så hadde lyst på en el-gitar) og jeg har ikke angret på noen av kjøpene!

Lenke til kommentar

Tenk på hvor mange som kan spille/klimpre et eller annet på gitar, da?

 

Og om du tenker deg med i et band etterhvert, hvor mange gitarister som "blir til overs" i forhold til bassister?

 

Og, for riktig å understreke at bass burde være tingen:

reflekterer man riktig/er nerd og dømemr personligheten til folk utifra instrumentet, ser man at bassister gjerne er snille gutter, som ikke alltid ønsker å være i sentrum, og er mer jordnære og folkelige enn gitarister, særlig i band...

 

Og selv om du ikke kan dra den frem på fest; replikken "jeg spiller bass" er dømt til å dra litt damer av den rette sorten:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, skal kanskje spille i band ( spiller keyboard, men ingen som kan være bass der, og jeg synest ikke at det er noe vanskelig, spilte blant annet Hysteria (Muse) bassen etter 1 uke med en bass som jeg lånte :p)

 

Så takk for mange gode forslag, og tips til å dra damer :!:

Men.. jeg tror jeg går for bass. :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har lyst til å spille i band, så gjør du alle en tjeneste å går for bass. Gitarister har vi nok av :p, mens bassister og trommiser trenger alle band.

 

Dessuten kan du få ganske mye ut av en bass gitar også, bare du velger de riktige sangene og slikt :)

Lenke til kommentar

Kult:D men vist jeg går for bass, hvilken ville dere anbefale, for rimelig pris? trenger ikke noen forsterker, en venn av meg (gitaren i bandet vi skal lage) har mangen forsterkere. men

 

Noen spesielle, eller er det bare å velge?

 

Takk:)

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe en bass mellom 2-3.000 vil jeg anbefale Esp Ltd. Kjøpte en Esp for 1000kr her om dagen brukt på finn, kostet 3000kr ny. (5 strengers) Det er den eneste bassen jeg bruker for tiden, Låter som en kule! lettspilt og låter bra. Etter min mening er det viktig å starte med en bass som låter bra og er god å lettspilt. isteden for å kjøpe en behringer pakke som så vidt funker. Du finner garantert mange gode basser mellom 2000-3000kr.

Helt enig med dem andre her, Gitarister er det nok av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...