Gå til innhold

Samsung SyncMaster F2380M til 3x skjerm oppsett (nVIDIA Surround Gaming)


RamGuy

Anbefalte innlegg

Har lenge siklet på AMD / ATI sitt Eyefinity opplegg, men har hatt heller dårlig erfaring med mitt HD5870 skjermkort så har bestemt meg for å å enten gå for 2x GTX470 eller 2x GTX480 som gir meg mulighet for nVIDIA Surround Gaming (ikke 3D!) som på mange måter er nVIDIA sitt svar på AMD / ATI sin Eyefinity løsning.

 

 

Derfor skal min HP LP2475W mest sannsynlig ut på Finn.no før jeg går til innkjøp av tre nye, helt identiske skjermer!

Og ettersom jeg nå har levd to år med H-IPS fra HP så har jeg blitt nokså kresen hva PC-skjerm angår, før min LP2475W hadde jeg intet mindre Sony sin knallgode GDM-F520 CRT skjerm!

 

 

Det jeg har funnet ut med tiden er at jeg stort sett bruker min stasjonære til utelukkende spilling og til behandling av NAS / Server osv.. Alt annet går nå på bærbar, om det så er nettsurfing, chatting, video osv..

 

Så krave til skjermen utenom at den skal være behagelig å se på, god kontrast, skarpe bilder osv.. blir at den skal være god til nVIDIA Surround spilling.

 

 

 

Har selv testet mye av TN-baserte skjermer, men de har ALDRI falt i smak, min siste erfaring er en Acer S24HL LED som var rett og slett pinlig dårlig i mine øyne, inn-synsvinkelen er en eneste stort vits hvor fargene blir smått vasket ut og blaffe selv når jeg sitter midt foran skjermen og bare ser ut til kantene på skjermen.

 

 

Så ved siden av min LP2475W tåler det ikke sammenligning overhode! Det til tross for at min LP2475W sliter med at fargeinnstillingene ikke er optimale og ting overall blir endel rødere enn det strengt tatt burde, uten at jeg har klart å få rettet på dette i innstillingene.

 

 

Vurdere smått å prøve med Acer sin 120Hz modell G245HQ / GD235Hz (og alle de andre modell navnene har fått!) men etter å ha lest at den sliter noe voldsomt med 2D / desktop ytelsen, hvor det å leste tekst på skjermen nesten garantert medfører hodepine så tror jeg at jeg holder meg langt unna den.

 

 

 

Kunne jo alltids bare gått for to til av HP LP2475W, men disse har dessverre ikke falt i pris siden jeg kjøpte min for 2år siden, og det å punge ut over 8'000kr for to nye blir litt vell stivt, hvert fall med tanke på at jeg vet de sliter med farge innstillingene fra fabrikk som jeg fremdeles nå, to år etter kjøp ikke har helt klart å hamle opp med, det blir fort litt for mye styr til at jeg orker å kave for mye med det.

 

 

Et annet alternativ er Dell U2410, men disse er ikke mulig å få kjøpt via jobben og blir derfor nokså uaktuelle, samtidig som de også har en litt vell stiv prislapp.

 

 

 

Så fikk jeg øynene opp for Samsung sin F2380M som ser ut som en knallgod skjerm til prisen?

Denne kan jeg få til 2'100kr per stykk noe som er vannvittig bra tatt i betraktning at den skal ha et knall godt C-PVA panel som tilbyr vannvittig god statisk kontrast og godt sortnivå og overall veldig gode farger.

 

 

På mange måter, utifra hva jeg har lest meg til av tester så skal denne være helt på nivå med min LP2475W når det kommer til det meste, utenom muligens responstiden på panelet?

 

 

 

Det store spørsmålet er vell hvorvidt etterslepet i panelet blir for merkbart eller ikke?

Utifra hva har lest i tester så er den faktisk en av markedets beste når det kommer til input lag, det er rett og slett ikke noe merkbart med input lag, men panelet i seg er ikke av de aller raskeste som kanskje kan by på noe problematikk ettersom det er mye gaming inne i bildet her?

 

 

Saken er jo den at jeg ikke sliter med etterslep på min LP2475W, og utifra hva jeg kan lese meg frem til på nettet så lider ikke F2380M noe mer enn min LP2475W, så da burde det jo egentlig fungere helt greit?

 

 

 

Blir veldig usikker, mye på grunn av den oppgitte etterslepet på F2380M..

Har jo også F2380MX som kommer snart også, men utrolig lite opplysninger å finne om denne nye modellen, vet ikke når den kommer eller hva slags fordeler den vil ha i forhold til F2380M så vet ikke om det eventuelt er verdt å vente på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...