Gå til innhold

Sherlock holmes og Napoleon bøker


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er egentlig ikke en stor bok elsker, leser egentlig aldri bøker, men leser en del Manga bøker (blir ikke akkurat det samme)

Men mange sier jeg bør lese noe og da bør jeg finne noe jeg liker. Men har egentlig aldri likt noe innen bøker, helt til nå.

Hvis jeg måtte velge ville jeg lest enten noe Sherlock Holmes bøker eller Napoleon.

 

Grunnen til det er fordi Sherlock Holmes filmen er awesome bra. og Napoleon er en av de krigsherrene jeg kunne tenke meg å vite noe mere om.

 

så:

Jeg trenger hjelp eller forslag til gode bøker. Sherlock holmes bøker føler jeg det finnes mange av, jeg kunne tenke meg å starte med den boken Guy Ritchie baserte sin film på. De sier at de har en av de beste tolkningen fra bok til film. det at Holmes var en kampsport man og at han ikke var en slik holmes vi ellers har sett er noe jeg liker veldig og derfor kunne tenke meg å lese samme bok filmen er basert på.

 

Napolen finnes det vel veldig mye av. så det jeg kunne tenke meg da er egentlig en mere lett lesende bok om selve livet hans, fra start til slutt. vet ikke så mye om Napoleon bøker x)

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel hørt at denne Sherlock Holmes filmen er basert på en (eller flere) Sherlock Holmes historier skrevet av andre enn orginalforfatteren Arthur Conan Doyle. Jeg for min del liker Conan Doyles bøker veldig godt, og kan anbefale å starte med "En Studie i Rødt" og "De Fires Tegn" og da fortsette. Men må jo si at disse ikke er så veldig like filmen, men det er i hvertfall MIN anbefaling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...