Gå til innhold

Nytt USB lydkort


Anbefalte innlegg

Driver endel med videoredigering i Pinnacle. legger på musikk og kommentarer. Når ferdigbrent DVD spilles av på maskinen så er det dårlig lyd. Litt grumsete og hakkete på en måte. Dette gjelder også om jeg bruker headset.

 

Slik har et ikke vært før. Jeg vet ikke om det kan ha sammenheng med at jeg for en stund siden byttet ut den ene av de to skjermene jeg bruker.

 

Det er ikke noe feil på brenningen. Jeg har spillt DVDèn på flere andre maskiner og på DVD spiller i forbindelse med TV og den ser og høres helt perfekt ut.

 

Tanken er da at det kan være lydkortet og jeg kunne tenke meg å prøve et USB eksternt lydkort.

 

Men p.g.a. manglende kunnskap har jeg ikke peiling på hva jeg skal velge.

 

Pc høytallerne jeg har er Logitec X 210-2.1 med kabel fjernkontroll med headsetuttak. Disse fungerer greit. I tilleg bruker jeg mikrofon når jeg legger inn kommentarer.

 

Maskinen brukes ikke til spill eller andre avanserte lydoppgaver.

 

Er det noen som har et forslag til et enkelt og greit lydkort til mitt behov. Må støtte XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver endel med videoredigering i Pinnacle. legger på musikk og kommentarer. Når ferdigbrent DVD spilles av på maskinen så er det dårlig lyd. Litt grumsete og hakkete på en måte. Dette gjelder også om jeg bruker headset.

 

Slik har et ikke vært før. Jeg vet ikke om det kan ha sammenheng med at jeg for en stund siden byttet ut den ene av de to skjermene jeg bruker.

 

Det er ikke noe feil på brenningen. Jeg har spillt DVDèn på flere andre maskiner og på DVD spiller i forbindelse med TV og den ser og høres helt perfekt ut.

 

Tanken er da at det kan være lydkortet og jeg kunne tenke meg å prøve et USB eksternt lydkort.

 

Men p.g.a. manglende kunnskap har jeg ikke peiling på hva jeg skal velge.

 

Pc høytallerne jeg har er Logitec X 210-2.1 med kabel fjernkontroll med headsetuttak. Disse fungerer greit. I tilleg bruker jeg mikrofon når jeg legger inn kommentarer.

 

Maskinen brukes ikke til spill eller andre avanserte lydoppgaver.

 

Er det noen som har et forslag til et enkelt og greit lydkort til mitt behov. Må støtte XP.

 

Lydkortet som følger med Steelseries Siberia Pro Gaming headsettet (V2) kan anbefales!

Vet dette kan kjøpes løst (altså uten headsettet), men ikke sikker på hvor!

 

(http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=480188 her er "pakken" i hvertfall med headset (veldig bra om jeg må få si det!) og USB-lydkortet jeg prater om)

 

Pe

Lenke til kommentar

Det høres ikke nødvendigvis ut som lydkortet, er lyden normal om du hører på materiale som ligger på maskinen?

 

 

Du har rett, det er nok ikke lydkortet.

 

Jeg ble anbefalt å laste ned GOM player og VLC media player. Gom player gikk dårlig. Ved forsøk på avspilling fikk jeg opp den kjente meldingen: Gom player har et problem og må lukkes, fortell Microsoft om dette o.s.v. bla-bla. Avinnstallering og innstallering på nytt hjalp ikke.

 

VCL Media Player gikk bedre selv om det kom noen merkelige feilmeldinger, men når jeg fikk det til så var det helt perfekt - både lyde og bilde.

 

Det som forundrer meg er at det er så mye knotting før avspilling starter. Jeg må f.eks. fortelle spilleren i hvilken stasjon plata ligger. Sannsynligvis har dette noe med oppsett og innstillinger å gjøre. Må forske videre på den saken.

 

Synes også at det av og til tar noe lang tid for maskinen å lese DVD plata. Noen ganger stopper det helt opp og jeg må løse ut skuffen å starte på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...