Gå til innhold

Intel i7 + 5870 PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått et godt tilbud på den gamle PCen min og velger å kjøpe ny PC. Skal bygge selv og har satt opp en liste som dere kan se på.

Det jeg har spørsmål om er:

• Er RAM'en bra nok til overklokking av i7en?
  • Burde jeg heller gå for en i7 920 med D0 stepping? Er jo ca. samme pris
  • Er de viftene jeg har valgt bra til å kjøre Push/Pull på H50'en? Burde jeg kjøpe fler av de for å ha i kabinettet (Corsair Obsidian 800D)?
  • Vil det lønne seg å kjøpe WD Caviar Black 1TB istedenfor? Den har jo mer cache, men koster bittelitt mer.
  • Er det bare ASUS 5870 som kan overvoltes? Vurderte Vapor-X og, men hvis ikke dette kan overvoltes er det litt dumt. Hvordan fungerer Crossfire med to Vapor-X istedenfor 2 referansekort (ASUS)?

Og sist, men ikke minst, passer alt sammen :)?

Har bygget PC før, så er ingen noob, men greit å få en siste skjekk før jeg kjøper.

Tusen takk for alle svar :)

(Forresten har jeg også vurdert X6, men ser at denne ikke egner seg like godt til lettere applikasjoner som spill og at den sannsynligvis ikke er like god på Crossfire =) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354
Skrevet

SSD FTW!

Viftene har fått mye bra omtale, så det er nok et trygt valg. Selv om jeg kanskje ville spandert på meg en boks med sortfarge da.. :p

Gått bort fra Rampage III Extreme?

Gjest Slettet+8974354
Skrevet

Haha Simen! :D

Ikke helt, men det er litt mye å betale for style (trenger ikke de bluetooth greiene og sånt og de overklokker nok ganske så likt). Finnes svart Intel SSD og? *Lete*

På komplett er retail versjonen i sort, på bildet er ihvertfall den sort.

Ellers tror jeg gen 1 av Intel X25-M var sort

Gjest Slettet+8974354
Skrevet

Link? Finner bare 160gb sort jeg.

Hmm, kanskje det bare er den sorte da. Eller kanskje komplett har vært slappe med bildene?

Gjest Slettet+8974354
Skrevet

Skjekket Intel's hjemmesider og, finner ingen sort X-25, men ellers da? Hva synes du om riggen :)?

Eg likar han (Oppvarming til imorgo), eg synast 1000W er litt i overkant, men det er jo dine peng ;)

Skrevet

Eg veit at 1000W er litt mykje, men viss eg skal ha vattenkjøling (xD), Crossfire 5870's, fleire harddiskar og ein blodklokka i7 tar det på :)

Skrevet (endret)

Q: Er RAM'en bra nok til overklokking av i7en?

A: Ja!

Q: Burde jeg heller gå for en i7 920 med D0 stepping?

A: Nei, Core i7 930 skal også ha D0 stepping.

Q: Er de viftene jeg har valgt bra til å kjøre Push/Pull på H50'en?

A: Ja. Iflg Noctua er også de viftene laget med tanke på kjøling av eks. radiatorer.

Q: Burde jeg kjøpe fler av de for å ha i kabinettet (Corsair Obsidian 800D)?

A: Intet galt med rikelig kjøling og ei heller Noctua. Men til kabinettvifter, kan du også vurdere Noctua NF-P14 FLX.

Q: Vil det lønne seg å kjøpe WD Caviar Black 1TB istedenfor?

A: Nei. Samsung Spinpoint F3 1 TB har også 32MB cache, det samme som WD Caviar Black 1TB har.

Iflg terster er også Samsung disken raskere og mer støysvak.

Q: Er det bare ASUS 5870 som kan overvoltes?

A: Nei!

Q: Hvordan fungerer Crossfire med to Vapor-X istedenfor 2 referansekort

A: Bedre ettersom det er bedre kjøling.

Q: Og sist, men ikke minst, passer alt sammen?

A: Alt ser ut til å Passe sammen ja.

Eneste er valg av Hovedkort. Skal du kjøre Crossfire, ville jeg valg et HK med bedre layout.

Q: Forresten har jeg også vurdert X6...

A: Enda tidlig og svært missvisende tester som florerer på nett. Spriket mellom hver test er så stor at jeg enda ikke kan ta disse testene seriøst. Kan jo eksempelvis ta Resident Evil 5 benchmarks fra Legit Reviews og TechSpot som spriker mer enn en kvinne på fødestuen. Når det gjelder Crossfire, kan jeg ikke se at Phenom II X6 skal være dårligere. Hvor har du så det i fra?

Endret av Svenni212000
Skrevet (endret)

Hei og takk for svar. Hvorfor egner ikke dette hovedkortet seg til Crossfire, har du et eksempel på et som gjør det? Skal nok ikke ha mer enn to kort hvis det er det du tenker på. Forresten lurer jeg på hvor mange vifter jeg kan montere i 800D uten å modde? WD Caviar Black har forresten 64 mb cache tror jeg. Tror også det bare er den første revisjonen av vapor-x som kan overvoltes, men disse går visst ikke ann å få tak i lenger. Det går kanskje å flashe BIOS da.

Endret av Reactions
Gjest Slettet+8974354
Skrevet

Det egner seg ikke like bra til Crossfire fordi det Blir liten plass til to kort. Hvis jeg forsto han riktig

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Det egner seg ikke like bra til Crossfire fordi det Blir liten plass til to kort. Hvis jeg forsto han riktig

Blir liten plass ja, med tanke på at 2 varme kort skal stå helt oppi hverandre så kan det fort skape problem.

Anbefaler at det er 2 slotter imellom de 2 PCIe slottene som skal brukes, så får du luft imellom kortene også.

Skrevet

Ok, ser den. Har du noen konkrete eksempler på Hovedkort som egner seg bra til Crossfire? Er jeg nødt til å gå Rampage III Extreme? :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...