Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Enig med Kaaz. Man må også ta hensyn til at Dell XPS er en litt spesiell bærbar. Den har en over gjennomsnittlig god skjerm og fyldige høyttalere, og fungerer derfor bra som underholdningsmaskin. Det er faktisk ganske sjelden kost nå om dagen å skille seg slik ut. Så om det slippes noen maskin med de samme kvalitetene OG Sandy Bridge i nærmeste fremtid, er noe uvisst. Jeg skal selvsagt gi produsentene en sjanse før jeg sier noe endelig dog. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvor lang tid tror dere det eventuelt vil ta før SB vil synke i pris?

Alt ifra 1dag til 300 år :-)

Det er like vanskelig å vite som når prisen kommer til å stige.

Som også er en like stor sannsynlighet.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skal kjøpe meg ny pc, og trenger litt input. Tenkte lenge på å gå for en kraftig laptop, men valget falt heller på å bygge stasjonær. Hvordan ser dette oppsettet ut?

 

Og når det gjelder kabler, skruer ol. hva følger med, hva må jeg legge til?

 

- Silvarion

 

edit: ny handleliste

Endret av Silvarion
Lenke til kommentar

Bare stol på meg når jeg sier at du vil være bedre forunt med oppsettet som er å finne i første innlegg av tråden. Alt av kabler, skruer osv. følger med de respektive komponentene, ja. :)

 

Tenkte forresten jeg skulle opplyse om at i følge mange kilder vil GTX 560 komme ut innen slutten av januar. Det er meget usikkert om denne blir inkludert i Black Refinery, med mindre den finner et like lukrativt prispunkt som forgjengeren GTX 460. Sistnevnte tilbyr nemlig fortsatt alt jeg ser etter i et skjermkort, så en eventuell oppgradering skal ikke kunne koste særlig mye. thumbup.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter 3D-skjermer som har 120Hz panel, utmerket til spill. I går tok jeg kontakt med en fyr som spesialiserer seg på dette nisjemarkedet, så venter bare på å få svar. Det optimale ville vært modellen Planar SA2311W (med et Samsung-panel), men disse selges dessverre ikke i Norge. Da blir det en del alternativer som jeg rett og slett må få nøstet opp i. :)

Lenke til kommentar

 

Hva er du uenig i?

Som Agentspoon forklarer får du opp til 50% mer ytelse for ca. 15% (?) større kostnad. Det høres nå svært fornuftig ut for meg.

 

Når det kommer til balanse, så er nok det opp til den enkelte brukeren, men slik jeg har forstått det prøver Agentspoon å tilfredstille et behov som dekker de fleste bruksområder og i tillegg gi så mye for pengene som mulig.

Hvis du er uenig, så må du nesten forklare i detalj om hvilke komponenter som du mener skaper ubalanse.

Jeg forstår overhodet ikke hva som skaper ubalanse, og mener at oppsett per dags dato gir svært mye for pengene og er det beste jeg har sett på lenge.

 

Jeg er absolutt ikke uenig(klønete formulering av meg) i at det nye oppsettet vil være veldig bra. Det jeg mener, eller har hatt på følelsen av, er at noen av komponentene henger litt etter for å skape en perfekt balanse. Etter et godt innlegg fra Agentspoon, vil jeg ikke tvile på dette oppsettet. Dette er nå en ikke-sak

Lenke til kommentar

Er denne pakken noe å satse på dersom man ikke skal bruke den til spilling i det hele tatt? Kan man f.eks. finne et hovedkort med integrert grafikk og droppe grafikkortet, eller bør man bruke et helt annet oppsett i det hele tatt? Skal muligens bygge en maskin for min far, og han bruker den stort sett til lite ressurskrevende ting. Han ønsker bare en maskin som funker og som er rask til vanlig surfing/kontorarbeid/lett bildehåndtering.

Lenke til kommentar

Er denne pakken noe å satse på dersom man ikke skal bruke den til spilling i det hele tatt? Kan man f.eks. finne et hovedkort med integrert grafikk og droppe grafikkortet, eller bør man bruke et helt annet oppsett i det hele tatt? Skal muligens bygge en maskin for min far, og han bruker den stort sett til lite ressurskrevende ting. Han ønsker bare en maskin som funker og som er rask til vanlig surfing/kontorarbeid/lett bildehåndtering.

Hadde det ikke da vært smart å kjøpe en bærbar? Så kan man koble den opp til en skjerm og tastatur om behovet melder seg. smile.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for en helt vidunderlig tråd, Agentspoon :)

 

Det eneste problemet akkurat nå er at jeg gråter meg i søvn hver kveld siden jeg prøver å vente på de nye laptopene. Egentlig skulle jeg hatt meg en nå med en gang, men vil ikke kaste penger ut av vinduet, og akkurat nå ser det jo ut som at det er det man gjør hvis man ikke har litt is i magen.

 

Sater på at gode nyheter er like om hjørnet! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her leser jeg mye vettugt!

Men har ikke orket å lese gjennom samtlige sider, og lurer på hva som anbefales av bærbare nå? Hører mye om at å vente litt er gull? Ser etter en som drar Bfbc2 og fremtidige BF3 på så bra som mulige settings. Men jeg vil også kunne ta den med meg på forelesninger for å notere. Så da ramler nok 17" rimelig kjapt ut.

 

Ber jeg om for mye her, eller? Er lenge siden jeg var oppdatert på pc-markedet, så da vender jeg meg til dere :)

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...