Gå til innhold

Har iPhone 3GS, vurderer HTC Desire


iPhone eller Desire?  

34 stemmer

  1. 1. Hvilken velger du, Apple iPhone eller HTC Desire?

    • HTC Desire
      25
    • iPhone
      3
    • Nei takk, ingen av delene!
      1
    • Hjelp, jeg vet ikke!
      5


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med valgets kval.

Etter mange år med Nokia, brøt jeg den trenden i høst når jeg kjøpte meg HTC Touch Pro 2.

En grei telefon, bortsett fra at jeg egentlig ikke trengte Windows Mobile. Den klarte jeg å vrake etter fem måneder, og etter mye om og men med meg selv, valgte hoppet jeg på iPhone-bølgen!

 

iPhone er på mange måter en helt fantastisk telefon. Den har en utrolig god berøringsskjerm, det er herlig å slippe å vente på at programmer eller menyvalg åpnes og generelt er den god. Likevel syns jeg det blir vel mye "blaing" hit og dit, og det frister med HTC Sense, hvor man kan legge til widgets, og få et kjapt overblikk over f.eks Facebook, vær, favorittkontakter osv osv.

 

Jeg har bestilt HTC Desire fra MPX, men den er jo ikke på lager enda, så jeg er fortsatt litt i tvil.

Fint om noen kunne gi noen reflekterte tilbakemeldinger på dette.

Endret av laholtet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal gi deg over 20 gode grunner til å avstå fra iPhone. Husk at dette er min mening, mao. subjektiv:

 

Det som gjør at jeg ikke liker Iphone 3gs i dag er følgende:

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet.

- Ikke filbehandler

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låsing til app store.

- Ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen. (480x320)!

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Ikke multitasking (kommer, men denne ikke blir fullverdig)

- Kan ikke en gang avbryte en innkommende samtale

- Dårlig gps-antenne

- iPhone klarer ikke å gi bra lyd til koss headset og andre typer headset (se tv2hjelperdeg]

- Hjemmeskjermen viser kun en dump med svarveier til applikasjoner (2010?)

- Kan ikke slette bilder/sanger som er lagt inn via itunes

- Kan ikke endre spillelister på mobilen

- Kan ikke customatisere hjemmesjermen.

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb! Prøv å zoom da folkens.

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data.

- Du må ha en applikasjon for alt. (lær av HTC Sense)

- Kun 60% av frontalplanet er skjerm. Mao. dårlig utnyttingsgrad! og bare 3,5"!? Se på HD2 som skjerm! Og den hele mobilen er bare et par millimeter større en iphone.

 

Ta med deg en Iphone til en venn og prøv å legg noe som helst informasjon fra pc/mac over til Iphonen, for så å ta de i bruk etterpå. Det går ikke!(år 2010) vennen din kan heller ikke få noen filer fra Iphonen over til sin pc/mac. Dette er for dårlig fra apple sin side.

 

Hvor mange formater i form av musikk og video kan den spille? Trenger vel ikke å nevne det en gang.

 

Noen så tørr å vedde penger på at Iphone 3Gs tar en HTC HD2, Desire, Hero, Legend, Evo 4g, X10, omnia HD i en fullverdig test? Nei tror heller ikke det.

Isåfall om noen tror det, så har det enda ikke skjedd.

 

Til de iphonegutta som alltid sier "jamen en test er subjektiv!" Ja helt klart! MEN når alle/fleste testene kommer med samme resultat, da bør de få øynene opp.

 

Til de som tror at alle vil ha iphone? Ja det selges bra med iphone, MEN nå selges det over 60.000 androidenheter pr. dag! gang dette med 365.. Og det stiger og stiger for hver dag som går. Snart har den full støtte for flash. Hva da Iphone som har så mye mangler og restriksjoner og et fengslende selskap som styrer.

 

HTC HD2(Sense) vs. Iphone 3Gs - Homescreen

www.youtube.com/watch?v=0e-hqGbKSaI

Brukervennlighet? Oi tenk deg da Android 2.2 med full støtte for flash 10.1 og med HTC Sense!

Lenke til kommentar

iPhone kan i det minste brukes på PC og Mac. Omtrent samtlige andre merker lager bevisst ikke programvare til Mac. Eneste unntaket jeg kommer på for øyeblikket er Nokia, som har laget et simpelt synkroniseringsprogram mellom Mac og enkelte Nokiatelefoner. Slik sett er det faktisk bare iPhone som har full støtte i både PC og Mac.

Lenke til kommentar

iPhone kan i det minste brukes på PC og Mac. Omtrent samtlige andre merker lager bevisst ikke programvare til Mac. Eneste unntaket jeg kommer på for øyeblikket er Nokia, som har laget et simpelt synkroniseringsprogram mellom Mac og enkelte Nokiatelefoner. Slik sett er det faktisk bare iPhone som har full støtte i både PC og Mac.

 

Bra 90% bruker pc da. Men ser problemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...