Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NY PSU, pc starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Speks:

HDD: 160 GB og 250gb

ram: 2*1GB kingston hyperx

hk: MSI P35 Platinum

PSU: APX 750 w

Skjermkort: Nivida 8600 gt

CPU: Intel Core 2 duo 2.4 ghz

 

Jeg kjøpte et nytt kabinett fra netonnet som heter fractal R2 da jeg var lei av støy, og med denne en ny PSU 750 W fra APX.

 

Problemet er at jeg får absolutt ingen reaksjon da jeg prøver å starte opp pcen etter å ha montert inn alle delene i det nye kabinettet og koblet strøm lednignene til.

 

Jeg har sett over men jeg ser da ingen feil, men det er jo en. Tror da kanskje at jeg kan ha koblet feil med POWER SW og LEDD+/-.

 

 

Noen tips?

 

Legger ved noen bilder som dere kan se.

 

 

Mvh Sebastian

post-114625-1272814313,4086_thumb.jpg

post-114625-1272814352,3405_thumb.jpg

post-114625-1272814359,8731_thumb.jpg

post-114625-1272814379,2081_thumb.jpg

post-114625-1272814401,334_thumb.jpg

post-114625-1272814416,2985_thumb.jpg

post-114625-1272814427,108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Speks:

HDD: 160 GB og 250gb

ram: 2*1GB kingston hyperx

hk: MSI P35 Platinum

PSU: APX 750 w

Skjermkort: Nivida 8600 gt

CPU: Intel Core 2 duo 2.4 ghz

 

Jeg kjøpte et nytt kabinett fra netonnet som heter fractal R2 da jeg var lei av støy, og med denne en ny PSU 750 W fra APX.

 

Problemet er at jeg får absolutt ingen reaksjon da jeg prøver å starte opp pcen etter å ha montert inn alle delene i det nye kabinettet og koblet strøm lednignene til.

 

Jeg har sett over men jeg ser da ingen feil, men det er jo en. Tror da kanskje at jeg kan ha koblet feil med POWER SW og LEDD+/-.

 

 

Noen tips?

 

Legger ved noen bilder som dere kan se.

 

 

Mvh Sebastian

 

Slik skal de koples Se bilde

 

Så står vel minne ditt feil, uten at det har betydning for start. skal vel deles på channal A og B se Bilde

post-77598-1272817405,2751_thumb.png

post-77598-1272817475,9593_thumb.png

Lenke til kommentar

Hehe grunnen til at det ser sånn ut er fordi at jeg vil ha alt løst i tilfelle jeg har gjort noe feil.

 

Har sjekket manulen osv som er her btw:

MSI P35 platinum manual

 

Er nok en feilkobling der ja, men usikker på hvilken vei jeg skal sette POWER SW og LEDen.

Har prøvd å bytte fram og tilbake men jeg treffer tydeligvis ikke den riktige kombinasjonen.

 

Knappen er på hver gang jeg prøver.

Lenke til kommentar

Jeg ser du har glemt å koble til molex kontakt (JPWR1), på øversiden av skjermkort. Men om det er nok til at pc'en ikke skal reagere, trur jeg ikke. Er hk helt dødt, ikke lys i led på hk, ikke en rykning i viftene?

 

Har du montert avstandsstykkene mellom hk og kabinettet på rett plass, i forhold til feste hullene til hk, og ingen ekstra avstandsstykker som kortslutter hk?

Lenke til kommentar

Hehe grunnen til at det ser sånn ut er fordi at jeg vil ha alt løst i tilfelle jeg har gjort noe feil.

 

Har sjekket manulen osv som er her btw:

MSI P35 platinum manual

 

Er nok en feilkobling der ja, men usikker på hvilken vei jeg skal sette POWER SW og LEDen.

Har prøvd å bytte fram og tilbake men jeg treffer tydeligvis ikke den riktige kombinasjonen.

 

Knappen er på hver gang jeg prøver.

 

Power SW er bare en slutning, så det er samme hvilken vei du setter den. Power LED-en blei jeg ikke klok på, men prøv en vei først, og snu den bare hvis det ikke lyser.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Speks:

HDD: 160 GB og 250gb

ram: 2*1GB kingston hyperx

hk: MSI P35 Platinum

PSU: APX 750 w

Skjermkort: Nivida 8600 gt

CPU: Intel Core 2 duo 2.4 ghz

 

Jeg kjøpte et nytt kabinett fra netonnet som heter fractal R2 da jeg var lei av støy, og med denne en ny PSU 750 W fra APX.

 

Problemet er at jeg får absolutt ingen reaksjon da jeg prøver å starte opp pcen etter å ha montert inn alle delene i det nye kabinettet og koblet strøm lednignene til.

 

Jeg har sett over men jeg ser da ingen feil, men det er jo en. Tror da kanskje at jeg kan ha koblet feil med POWER SW og LEDD+/-.

 

 

Noen tips?

 

Legger ved noen bilder som dere kan se.

 

 

Mvh Sebastian

 

Slik skal de koples Se bilde

 

Så står vel minne ditt feil, uten at det har betydning for start. skal vel deles på channal A og B se Bilde

 

 

 

Jeg fant den i manualen men hvilken vei er riktig? Innover mot "sentrum" eller utover med tanke på skriften som står på forsiden til POWER SW og LED?

Lenke til kommentar

Jeg ser du har glemt å koble til molex kontakt (JPWR1), på øversiden av skjermkort. Men om det er nok til at pc'en ikke skal reagere, trur jeg ikke. Er hk helt dødt, ikke lys i led på hk, ikke en rykning i viftene?

 

Har du montert avstandsstykkene mellom hk og kabinettet på rett plass, i forhold til feste hullene til hk, og ingen ekstra avstandsstykker som kortslutter hk?

 

 

Ingen respons dersom jeg kobler til JPWR1 heller.

 

Jeg regner med at avstandsstykkene sitter riktig, evt hva kunne jeg gjort feil?

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar

Koble strømforsyning i fra alt av hardware, og prøv en jumpstart. Hvis ikke psu starter da, så er den helt død. Hvis den starter, så kan du prøve å koble en 12V 55Watt bilpære til gul og svart på cpu og på pci-e kabelen til psu, og se om den klarer å drive pærene!

 

639713.jpeg

 

Du kan også bruke en binders osv. til å lage en forbindelse mellom grønn og svart.

 

Jeg regner med at avstandsstykkene sitter riktig, evt hva kunne jeg gjort feil?

Glemt å montere dem, eller at det er en ekstra i tillegg til de 9 som skal være der.

 

Du svarte ikke om det var lys i noen led på hk!

 

Du hadde trøbbel med å montere cpu kjøler, hvordan løste dette seg, og du er sikker på at du ikke gjorde noe galt under montering?

Lenke til kommentar

Jeg ser du har glemt å koble til molex kontakt (JPWR1), på øversiden av skjermkort. Men om det er nok til at pc'en ikke skal reagere, trur jeg ikke. Er hk helt dødt, ikke lys i led på hk, ikke en rykning i viftene?

 

Har du montert avstandsstykkene mellom hk og kabinettet på rett plass, i forhold til feste hullene til hk, og ingen ekstra avstandsstykker som kortslutter hk?

 

 

Ingen respons dersom jeg kobler til JPWR1 heller.

 

Jeg regner med at avstandsstykkene sitter riktig, evt hva kunne jeg gjort feil?

 

Du skal kople til JFP1 kontakter helt ut til høyre nederst. Kontakt 6+8 er Powerknapp.

Har ingen polaritet. sitter på vesntre side av rekken øverste 10 mangler 8+6 er de neste.

Prøv å kortslutt de med skrujern.

Lenke til kommentar

Koble strømforsyning i fra alt av hardware, og prøv en jumpstart. Hvis ikke psu starter da, så er den helt død. Hvis den starter, så kan du prøve å koble en 12V 55Watt bilpære til gul og svart på cpu og på pci-e kabelen til psu, og se om den klarer å drive pærene!

 

639713.jpeg

 

Du kan også bruke en binders osv. til å lage en forbindelse mellom grønn og svart.

 

Jeg regner med at avstandsstykkene sitter riktig, evt hva kunne jeg gjort feil?

Glemt å montere dem, eller at det er en ekstra i tillegg til de 9 som skal være der.

 

Du svarte ikke om det var lys i noen led på hk!

 

Du hadde trøbbel med å montere cpu kjøler, hvordan løste dette seg, og du er sikker på at du ikke gjorde noe galt under montering?

 

Beklager ufullstendig svar.

 

Var intet lys i leddet.

 

CPU monteringen gikk fint etter noen små justeringer med skruene.

 

 

Jeg skrur av å sjekker avstandsstykkene nå.

 

Jumpstart er bare å skru på uten noe tilkoblet og se om PSU vifta går rundt?

Lenke til kommentar
Jumpstart er bare å skru på uten noe tilkoblet og se om PSU vifta går rundt?

Ja, bare lag en forbindelse mellom grønn og svart, og når du plugger i støpsel(i vegg) og bryter skrudd på, så skal psu starte. Det er enkelt og fort å prøve, så prøv det først!

 

Og ikke siter alle svar, du får bare kjeft i fra moderator ;)

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Hehe ok.

 

 

Nei etter at jeg flyttet led og POWER sw bakover så fikk "liv" i pcn.

 

Nå lyser et led lys rødt og det er alt. Da er det ihvertfall elektrisitet her.

 

I manualen står det at dette led lyset signaler standby, uten at noe videre reaksjon forekommer.

 

 

EDIT:

 

Etter endring på POWER SW et hak fram så fungerer pcn igjen :D

 

Takk for alle hjelpsomme svar!

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...