Gå til innhold

- Innvandrere bør få lappen gratis


Anbefalte innlegg

vel viss lappen er det som hindrer deg fra og kjøre bil i dette landet så, er det bare og kjøpe en billigere bil, fordi at viss du ikke har råd til og ta lappen som maks kan koste 30lapper, så har du ikke råd til og kjøre bil i dette landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Hø? Folk som kommer til norge skal få fler fordeler enn normenn selv? Gi folk jobber (klippe gress i rundkjøringen osv?) sånn at de selv kan bestemme om de virkelig vil ha lappen, og isåfall gjøre seg fortjent til den.

Lenke til kommentar

Jeg ser rødt av dette forslaget. Jeg har ikke råd til lappen, er 34år, og arbeidsledig. Har ikke fått mangen jobber pga det, enten at jobben krever at jeg må kjøre ut på oppdrag, eller at jobben befinner seg utenfor byen. Har bett NAV for hjelp og muligheter for å ta lappen, men får blankt svar at det er ikke mulig.

 

Hvorfor i helvete skal noen innvandrere få rett til å FÅ lappen, mens jeg som norsk statsborger og skattebetaler ikke?

 

Fuck that shit!

 

Er slike forslag som dette som vil bare skape mer innvandrer hat, og forsterke rasisme.

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og nettopp derfor vil dette aldri bli en realitet, altså som en universell ordning. Det finnes allerede arbeidepartistyrte kommuner i Norge som betaler for kjøreopplæringen til innvandrere, dette med varierende hell. Som uttalt tidligere må dette da i så fall bli en ordning som gjelder alle (altså de som ikke kan finansiere dette selv og som kvalifiserer til støtte), eller så må det bli som i dag, altså at man betaler selv. Med all respekt å melde så er dette et rent rasistisk forslag som jeg velger å tro aldri vil bli en realitet. At en innvandrer selv foreslår så, overrasker ikke. Det er ei heller første gang denne type forslag kommer på bane. Slike forslag har også møtt hard kritikk tidligere.

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Ja og det gjør det enda verre. Merker meg at du således ikke har satt deg inn i saken, det står tydelig i artikkelen det lenkes til i det første innlegget at dette forslaget skal gå innunder introduksjonsprogrammet. Altså for innvandrere, som ikke kan språket og som skal integreres i Norge. Hvem skal så bestemme hvem som er hvit innvandrer eller ei? Skal det kun gjelde de som er tydelig sorte i huden, skal det gjelde de som har bodd i Norge i så og så mange år, skal det gjelde de som ikke kan norsk eller skal det utelukkende kun gjelde de innvandrere som går igjennom introduksjonsprogrammet? Forslaget oser av rasisme. Man skille her mellom etniske raser og etniske definisjoner. Jeg er hvit i huden og etnisknorsk, jeg vil derfor ikke kvalifisere på bakgrunn av min hudfarge, ei heller på bakgrunn av min status. Hvordan er det ikke rasisme?

 

Slik det blir fremlagt er Dette et _håpløst_ forslag på alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, du mener at etnisk norske er en egen rase?

 

Uansett er dette ett forslag fra en forsker som har sett på problemstillingen rundt innvandrere og mobilitet, og konkludert at innvandrernes mobilitet er sterkt begrenset av at de ikke har førerkort. Hvordan er dette rasisme, sånn helt egentlig?

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Heh! Her skiller man indirekte ved hudfarge da man ikke ønsker å tilby dette til andre en deltagerne i introduksjonsprogrammet. Regner med at det er et fåtall nordmenn med i dette. Dette er resultatet til en forsker som ikke aner hva vedkommende snakker om. Egentlig skulle i bare ledd oss ihjel av at noen kan foreslå noe slikt, men da vedkommende tar seg selv alvorlig må vi også gjøre det samme. "Sånn helt egentlig?", så er dette rasisme fordi man lager en etnisk skillelinje, enten direkte eller indirekte. Er du mørk i huden og snakker dårlig norsk, skal du få gratis førerkort, er du nordmann med dårlig råd, kan du ta bussen.

Lenke til kommentar

Man har jo tidligere(?) hatt gratis barnehage hvor målet var å få innvandrerunger ut av hjemmene og inn i barnehagene. Nå var det ingen klausul her om at det kun gjaldt innvandrerunger, men all den tid forsøket fant sted i bydel Gamle Oslo fremfor f.eks Vestre Aker hvor innvandrerandelen er bortimot invers så det liten tvil om at det fant sted en forskjellsbehandling basert på opprinnelse.

 

http://www.nova.no/publis/rapport/2003/7.htm

 

At noen foreslår gratis førerkort for innvandrere overrasker meg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...