tor0en Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 hei, jeg er ny med rack servere, jeg og noen venner skal lage spill og sånnt. Da trengs det nokk en server pc, og vi kommer til å trenge: Spill server web Server begge av disse klarer vi å lage. men vet ikke hva vi kommer til å trenge av utstyr til rack skapet... har ikke peiling på noe av rack ting å gjør, bare normal pc. har web server på datan nå. Men ser kanskje bedre ut med rack server... så trenger hjelp med å finne ut hva jg trenger osv.. takk
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Skal du ha en rackserver fordi det ser bedre ut? Virker for meg som om du klarer deg fint med det du har Kanskje du skal vente til behovet faktisk kommer
LordSvae Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 (endret) Helt enig med alekstef. Det kommer helt ann på behovet ditt. Hvis f.eks spill-serveren din skal hoste en del forskjellige spill, eller flere instanser av samme spill, eller ha en god del brukere koblet til serveren generelt, vil du nok måtte splitte opp serveren og ha en Web server og en Spill host server. Skal du derimot hoste noe ala 1 COD4: Modern Warfare server med 16-32 spillere, kan du kanskje greie deg med 1 server for å hoste begge deler. Nå skal det sies at det står også en god del på kostnader når det kommer til dette. Rack skap er ikke billig. Du finner et pent skap til 20.000,- og hvis du skal ha innebygd vannkjøling, bortimot 30.000(?, correct me if I'm wrong). Skjønner ikke hva du skal med rack da du skal ha 2 servere. Kan like godt kjøpe tower servere og spare plassen. Hvis du derimot er ute etter det estetiske, så er jeg med. En server som jeg har sett på ligger på 111.000,- fra Dell, ikke av den beste sorten, men Xeon dual core og rundt 20GB minne mener jeg det var. 4x450GB disker med mulighet for RAID. Prisen kan nok variere. Men du får ha lykke til med prosjektet og håper det ordner seg for deg/dere. Endret 29. april 2010 av LordSvae
tor0en Skrevet 29. april 2010 Forfatter Skrevet 29. april 2010 :OØO:O:O omfg, tjaa ser utsom jeg får holde meg med datan min for en stund til vi har kommet et godt stykke xD
Agrophel Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 U42 rack kan fint skaffe billig på Finn. Rack servere er ikke så dyre om bygger dem selv. Men om skall bare 1 server er nesten tull ha rack.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå