Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

honda mt-5 hjelp.. den stoppet


Anbefalte innlegg

har en honda mt-5 som har gått 14000km. og den har stått ute i hele vinter, da jeg skulle kjøre den i sta så gikk det bra på korte turer men når jeg skulle kjøre litt lenger så plutselig stoppa motoren og det lukta veldig brent.. når jeg skulle prøve og starte den igjen så bruker jeg kickstartern, men satt seg fast på et punkt hele tiden og ville ikke gå ned.. når jeg setter den i gir og skulle prøve og trille den i gang så stoppa bakhjulet helt opp og ville ikke begege seg... har sjekka olje, bensin, tennplugg.. hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blander du olje i bensinen eller bruker du oljetanken? Om du bruker oljetanken har sikkert oljepumpa takka for seg og motoren har ikke fått smøring.

Du kan antakelig bare ta av sylinderen og hone/bore den, få nytt stempelkit og så går den igjen. Om du har vært riktig uheldig er veiv- og rådelager ødelagt, men det skjer ytterst skjeldent. MT-5 er seige maskiner. Veiv og girkasse er så og si uslitelig.

Lenke til kommentar

Hvis den står bom fast selv etter maskinen har kjølt seg ned har den antageligvis laget kraftige riper i sylinderveggene. Om det i tillegg har falt biter av stempelet hadde jeg ikke tatt noen sjanser og heller sendt hele veiva til overhaling. MC-deler er ganske rimelige på dette. Jeg brukte de da jeg skulle bytte rådekit på YZ125-en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...