sdf123 Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Har en Renault Kangoo 2000 mod som jeg har begynt å få litt trøbbel med. Den starter alltid når den har stått over natta feks. Men la oss si at jeg kjører til butikken og er tilbake i bilen etter 5-10 min så kan det være jeg må holde nøkkelen lenge før den i hele tatt starter, og det kan være jeg må gjøre det et par ganger også. Noen som kan tenke seg hva det kan være? Noe jeg burde sjekke for å være litt føre var? Tanken er nesten halvfull så kan ikke være bensin mangel. Og det skjer ikke hele tiden, har skjedd 2 ganger nå i løpet av noen dager.
gxi Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Symptomene peker mot TDC-/svinghjulssensor som typisk er feilen på disse motorene dersom de starter kald, men sliter med å starte varm. 1
sdf123 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Skrevet 29. april 2010 Hm, ok. Vet du sånn ca hvor denne ligge i motor-rommet? Kan jeg feks løsne på den og se om den er full av møkk eller lignende?
gxi Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Den ligger i forbindelse med svinghjulet, så den ligger et eller annet sted mellom girkassen og clutchen, noe mer vet jeg ikke.
sdf123 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Skrevet 29. april 2010 Hm, og det er typisk under bilen vil jeg tro? Noen andre som vet det?
rublings Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Pleier å ligge ved overgangen fra motor til girkasse. Hvor den ligger på denne bilen vet jeg ikke, og om det i det hele tatt er greit med plass i motorrommet vet jeg heller ikke, men hvis den ligger på framsiden av motoren burde det gå greit å skifte. Baksiden derimot... Ta en tlf til et Renault verksted å spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå