Gå til innhold

Ny kniv - SOG? "Ufjæra sprettkniv"?


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei hei. Har lyst på en "sprettkniv" eller hva de kalles. Men slik jeg har forstått det så kan den ikke være fjærbelastet, da dette er ulovelig?

 

Så tenkte mer på noe lignende dette:

1-27.jpg?t=1256195696

 

Den på bildet heter tydeligvis SOG Flash Tanto, men finner den ingen plass?

 

Noen andre gode forslag? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjærbelastede mekanismer i kniver har vært forbudt i en mannsalder her til lands. Grunnen er vel at slike kniver kun er brukbare til en ting,og historisk sett også kun har blitt brukt til nettopp dette.

 

Den Sog'en ser fin ut den men det finnes da massevis av lignende foldekniver på markedet.

Lenke til kommentar

Jepp, men nå skal jeg ikke bruke den til å stikke ned folk i Oslos gater lørdagskvelder akkurat :) Og dessuten vil jeg helst ikke ha fjær, liker å åpne den selv om du skjønner.

 

SOG-en så veldig fin ut den ja. Det finnes sikkert mange lignende, men tenkte jeg skulle høre her om noen visste om noen av god kvalitet til en ikke så alt for høy pris? :)

Lenke til kommentar

En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg.

 

Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg.

 

Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp.

Lenke til kommentar

Foldekniv heter det vel.

 

countryshop.no har i hvert fall en del foldekniver(er vel samme butikk som topsecret), kan hende du finner noe på Pentagon i Oslo også...

 

Selges også Blackhawk kniver på armygear.com (norsk side)

 

Husk at rustfritt stål er mykere enn vanlig stål.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Skal prøve å finne ut merke, og se om jeg finner kameraet :p

 

Fant kameraet men ikke kniven, har vel lagt den en lur plass etter hytteturen.

 

Er gankse lik denne: http://topsecret.no/ds_product_info.php?cPath=57&products_id=2186 "Håndtaket" er gankse likt.

 

Knivbladet er noe lengre og er kamuflasjefarvet og har "sagtenner" innerst på bladet. Håndtaket er sort og ruglete.

 

Tror ikke det er noe spesifikt merke :p

Endret av medlem-173043
Lenke til kommentar

En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg.

 

Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg.

 

Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp.

 

 

på ebay får du Cold Steel kniver for under halve prisen. Søk på ebayselgeren "HKS" han har et sinnsykt utvalg, gode priser og kjapp levering tol norge fra usa (ca. 8 uke dager).

 

Har selv to Cold steel kniver og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg.

 

Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg.

 

Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp.

 

 

på ebay får du Cold Steel kniver for under halve prisen. Søk på ebayselgeren "HKS" han har et sinnsykt utvalg, gode priser og kjapp levering tol norge fra usa (ca. 8 uke dager).

 

Har selv to Cold steel kniver og er kjempefornøyd.

Helt enig dem har hønn bra kvalitet,men jeg er Kerzaw og Gerber fan.Så jeg holder en knapp på di!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...