Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

 

Hva er det du vrøvler om nå. Alle som har fulgt med vet da at det var Sjaen av Iran som ble avsatt under den islamske revolusjonen i 1979. Men igjen, hvilken relevans dette har for diskusjonen om Muhammed tegninger får du forklare

 

 

kunnskap -> holdning -> tegninger

 

kunnskap er nesten alltid kludret til ved å være ukomplett eller ekstremt vinklet.

 

hva er problemet med at muslimene avsatte shaen da om han var så grusom? poenget er at usa og co avsatte en populær og vel likt leder, ikke en grusom shah.

vesten avsatte mosadegg (populær og vellikt leder) i rundt 50, ok?

muslimene avsatte den vest installerte lederen (grufull shah ifølge deg?) i 79, ok

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uansett. ha en fin gudsbespottende kveld (de som føler at de trenger det).

 

jeg kan umulig spotte en gud jeg ikke tror på. De overtroiske må gjerne bli fornærmet av dette faktum, men de har altså ingen anledning til å påtvinge meg sin tro.

 

Og skulle disse så forsøke å true meg til å leve etter deres regler har jeg full rett til å slå tilbake ved å proklamere min ikke-tro enda høyere.

 

vel, når du "slår tilbake" så vil jo det bare føre til gjengjeldelse, og gjengjeldelsen vil føre til mer gjengjeldelse.

 

så du kan jo spekulere litt på om du nærmer deg et problem du synes å ha på riktig måte.

 

og jeg lurer egentlig litt på - hva er det som er så galt med islam? enkelte muslimer er idioter, men det finnes det jammen mange av i vesten og østen også - de jeg personlig har hilst på er respektfulle, fredelige mennesker.

 

mange europeere dro til america, drepte de fleste indianerne, stjal landet og satte opp et skilt som sier

 

du skal ikke stjele

 

om vi ikke vil at folkegrupper skal ha særbehandling, hvorfor skal absolutt vesten ha det? for vi bomber jo vår vei til spesial spesial akkurat nå.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

nei det er ikke det jeg sier.

 

om du sier frihet, og jeg sier for å være jævlig, så betyr ikke det at en er mer sann enn den andre og bildet blir større om du tar den ene i tillegg til den andre.

Jeg synes det er rart at du som ikke liker kunsten mener at du har forstått hva det handler om, hva som er meningen og hvilken motivasjon kunstneren hadde for å lage det. Jeg mener du har misforstått og forenklet alt til å passe ditt syn.

denne type kommunikasjon mellom folkegrupper fører aldri til noe positivt

JO!

Bare fordi du ikke liker det, betyr IKKE at andre ikke liker det. Det er jævlig frekt av deg å definere hva som er positivt for andre. Er det du som bestemmer hva jeg liker? Blasfemi fører alltid til noe positivt.

jeg ser det samme med å helt unødvendig provosere folk.

vi burde oppfordre til å ikke gjøre det, men ikke alle vil klare å la være.

hva er det egentlig vi trenger å bevise? ingengting. vi er ikke i den posisjonen.

Det er ikke mulig å ikke provosere folk. Så lenge noe er svært populært eller noe er svært hellig, vil det alltid bli lagd vitser og karikaturer om det. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være, uansett helligdom eller popartist eller toppolitiker.

om muslimene hadde vært okkupasjonsmakt i norge, så ville det vært mye enklere å støtte, men det er faktisk vi som er okkupanter, og om muslimene vil gjøre oss oppmerksom at de ikke vil godta alt som skjer, så er det ikke uforståelig heller.

Jeg trodde det var flere muslimer i Norge enn nordmenn i muslimske land.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

de store bokstavene som sier "jo" er din mening, "nei" er min.

 

at du sammenligner det med vålerenga eller kampen for tilværelsen, så betyr jo ikke det at i dette tilfelle, saken er den samme.

 

 

muslimer okkuperer ikke norge.

kan du bare ikke slutte å spre drit?

det er forskjell på å være innvandrer, flyktning eller barn av disse og å sende soldater og bevæpnede styrker til et land.

 

 

om du ikke skjønner det, så vet jeg ikke hva du skjønner, men jeg vet at å fortsette å diskutere med en kranglefant som det, er bortkastet.

 

edit.

 

ser du redigerte bort der du sa muslimer okkuperer norge. patetisk.

 

:!:

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

de store bokstavene som sier "jo" er din mening, "nei" er min.

Kanskje du kommer med en mening, jeg kommer med fakta. Blasfemi, gudsbespottelse og muhammadkarikaturer er ikke utelukkende negativt. Det er ikke du istand til å avgjøre. Det er positivt for de som liker den type kunst, og derfor kommer det også noe positivt ut av det. Din mening, min fakta.

 

Med mindre du er så freidig at du bestemmer hva andre skal oppleve som positivt?

Lenke til kommentar

vel, når du "slår tilbake" så vil jo det bare føre til gjengjeldelse, og gjengjeldelsen vil føre til mer gjengjeldelse.

 

så du kan jo spekulere litt på om du nærmer deg et problem du synes å ha på riktig måte.

Det funket fint med kristendommen, den tiende landeplage, Arnulf Øverland og alle andre som stadig presset grensen for hva som var tillatt her. Idag har vi en stor frihet takket være at noen våget å provosere tidligere.

og jeg lurer egentlig litt på - hva er det som er så galt med islam? enkelte muslimer er idioter, men det finnes det jammen mange av i vesten og østen også - de jeg personlig har hilst på er respektfulle, fredelige mennesker.

 

om vi ikke vil at folkegrupper skal ha særbehandling, hvorfor skal absolutt vesten ha det? for vi bomber jo vår vei til spesial spesial akkurat nå.

Hvis ikke du vet hva som er galt med islam, så burde du kanskje undersøke dette før du melder deg inn i debatten? Det er like dumt som at noen spør "men hvorfor brenner de kirker? Jesus er jo så snill og god". Du mangler perspektiv til å se ting fra flere sider. Det finnes knapt noe større jævelskap enn islam, og du har ikke oppfattet noen negative sider ved det ennå?

Lenke til kommentar

 

Hva er det du vrøvler om nå. Alle som har fulgt med vet da at det var Sjaen av Iran som ble avsatt under den islamske revolusjonen i 1979. Men igjen, hvilken relevans dette har for diskusjonen om Muhammed tegninger får du forklare

 

 

kunnskap -> holdning -> tegninger

 

kunnskap er nesten alltid kludret til ved å være ukomplett eller ekstremt vinklet.

 

hva er problemet med at muslimene avsatte shaen da om han var så grusom? poenget er at usa og co avsatte en populær og vel likt leder, ikke en grusom shah.

vesten avsatte mosadegg (populær og vellikt leder) i rundt 50, ok?

muslimene avsatte den vest installerte lederen (grufull shah ifølge deg?) i 79, ok

 

Ja de avsatte et grusomt og despotisk regime, og som i Tsarens russland i sin tid, ble det grusomme regimet erstattet med et som var mye, mye verre.

 

Men nå må du nesten forklare hva denne delen av diskusjonen har med trådens tema å gjøre. Nøyaktig hva har en islamsk revolusjon i et land hvor bilder av Muhammed tradisjonelt ikke bare er godatt. Den omsettes på alle markeder, og finnes på offentlige steder i hele landet, å gjøre med denne diskusjonen?

Lenke til kommentar

 

Ja

 

OK. Jeg forbeholder meg retten til å tro at du godt mulig hadde handlet akkurat slik veldig mange muslimer gjør (ytret sin indignasjon over at man trykker slike tegninger bare for å provosere så mye som mulig) i en slik situasjon, og jeg tror heller ikke det nødvendigvis er en god taktikk for å verne om ytringsfriheten. Jeg tror snarere trykkeren av slike bilder hadde gjort seg til fiende av hele Norge, også av de 99,9% som ikke tydde til vold.

 

 

Lenke til kommentar

 

Men nå må du nesten forklare...

 

 

:!:

 

hadde jeg giddet så hadde det vært du som skulle fått lov til å forklare.

 

diskusjon med deg har jo vist seg nyttesløs gang på gang ved at

du sprer rundt deg med vranglære og forlanger at andre skal forklare meg.

 

at du skriver tilfeldig vrøvel tar 30 sekunder.

å forlange forklaring tar 5 sekunder.

å rette deg med nøyaktige og fulle fakta og forklare alt kan ta timer.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål på si her olsen_1: Hvorfor skriver du uten bruk av en eneste stor bokstav, samt bruker avsnitt omtrent etter hver eneste setning?

 

Er bare nysgjerrig om det er en bevisst form for setningsoppbygging for å få fram poeng, eller om det bare er en teksteditor som formaterer setningene?

Lenke til kommentar

spiller liten rolle.

til opplysning så synes jeg det er mer behagelig å lese avsnitt i stedet for en vegg av bokstaver.

 

å ikke bruke store bokstaver er vel bare latskap tror jeg.

 

du kan jo få dette i avskjedsgave slik at du kan gjøre narr av hvor lite utdannelse du antar jeg har osv. kanskje du klarer å undergrave meningene mine på den måten.

 

 

jeg skal avslutte deltakelse i diskusjonen. har sagt mitt, kan neppe si mer som vil gi en mer tydelig beskrivelse over hva jeg mener om å tegne muhammad.

 

det betyr ikke hva jeg sier er dobbelmoral eller at jeg er feig slik jeg bare kan gjette at enkelte vil spamme de 3 neste sidene i denne tråden med.

 

men å fortsette diskusjonen her blir bare bortkastet.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

 

Men nå må du nesten forklare...

 

 

:!:

 

hadde jeg giddet så hadde det vært du som skulle fått lov til å forklare.

 

diskusjon med deg har jo vist seg nyttesløs gang på gang ved at

du sprer rundt deg med vranglære og forlanger at andre skal forklare meg.

 

at du skriver tilfeldig vrøvel tar 30 sekunder.

å forlange forklaring tar 5 sekunder.

å rette deg med nøyaktige og fulle fakta og forklare alt kan ta timer.

 

Ja når du intet har å fare med, skjønner jeg jo goidt at du opplever diskusjonen som nyttesløs.

 

Men jeg får nesten be deg forklare hva jeg skal ha sagt som er vranglære.

 

Er det at Sjaens vanstyre av Iran ble styrtet av en islamistisk revolusjon i 1979 og at det nye regime var like ille om ikke verre en den tidligere makthaveren?

 

Er det at avbildninger av Muhammed er tillat innen Sjia-islam, og at disse avbildningene er fult ut akseptert i Iran og at disse bildene selges på markedene i Teheran?

 

Ja i disse dager skal tilogmed en film om profetens barndom spilles inn i Iran. Jeg går ut fra at det her vil forekomme avbildinger av profeten.

http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=215143

Lenke til kommentar

Dette er en teori:

 

1.Profeten Mohammad ble født

 

2.Profeten Mohammad døde

 

3.Profeten Mohammad ble gjennfødt som Hitler.

 

4.Profeten Hitler...nei...ikke profeten....Nazi Hitler døde.

 

5.Nazisten Hitler ble gjennfødt (Profeten Mohammad altså) - han ble ikke bare gjennfødt - men han ble MULTI gjennfødt mange millioner av ganger. Mange av dem bor også i Oslo, bl.a Ali Mohammad.

 

Dette er ikke en teori, dette er fakta:

Men for å gjøre det hele lettere, har ikke tid til å ta bilde av og vise bilde av alle millionene av islamister. Dermed bruker jeg ett pakke program (noe slikt som winzip) og pakker alle pakkiser (neida bare kødder hehe), jeg pakker alle islamister inn i ett bilde (med unntak av muslim kompisen min på jobben).

 

Og hva blir resultatet? Jo, resultatet blir faktisk dette, tro det eller ei (se bildet under).

 

OBS OBS ADVARSEL WARNING DANGER: SPOILER INNEHOLDER BILDE AV MO-HA-MAD

post-160065-1276795125,676_thumb.jpg

Ja det er egentlig bare ett bilde av Profeten Muhammad etter hans mange gjennfødsler.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...